امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدرسه قلعه به روایت اسناد

کتاب مدرسه قلعه به روایت اسناد، روایت فعالیت ­های ستاد پشتیبانی مناطق جنگی مستقر در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه شاهرود به اهتمام «مرتضی حاجیان نژاد » در ۹ فصل تدوین و تنظیم شده است.

 گزیده کتاب مدرسه قلعه به روایت اسناد

 قبل از شروع جنگ تحمیلی، در درگیری­ های کردستان و گنبد به دنبال فراخوان مایحتاج موردنیاز از سوی فرمانداری و بعضی نهادهای انقلابی، مناسب ­ترین مرکز جمع ­آوری کمک­ های مردمی مسجد و مدرسه قلعه بود زیرا هم امناء آن مورد وثوق مردم بودند و هم از زمان انقلاب مکان مناسبی به عنوان پایگاه مردمی شناخته می ­شد و به همین منظور پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق اولین ستاد پشتیبانی دفاع مقدس به صورت رسمی در این مسجد تأسیس گردید.

امنا و خدمه مسجد نیز به عنوان مسئولین و مجریان ستاد با همکاری و حمایت مردمی و سایر نهادها و ارگان­ ها از جمله سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و فرمانداری نسبت به انجام کمک رسانی برابر نیازهای جبهه و ستادهای پشتیبانی خط مرزی غرب و جنوب خدمات قابل توجهی را ایفا نمودند.

ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ مسجد مدرسه قلعه نه تنها کلیه نیازمندی ­های رزمندگان غیور شهرستان شاهرود و سایر شهرستان­ های استان را در قالب تیپ علی ابن ابی طالب(ع) و تیپ مستقل 12 قائم(عج) تأمین می­ کرد بلکه بخشی از درخواست­ های مناطق جنگی غرب، جنوب و سایر لشکرها را که به این ستاد رأساً اعلام نیاز می ­کردند اجابت می­ نمود.

این فعالیت­ ها مرهون زحمات بی ­وقفه و همکاری مردان و زنان غیور شاهرودی و توابع و همچنین نهادهایی همچون سپاه پاسداران، جهاد سازندگی، فرمانداری، پایگاه­ های مساجد و سایر ارگان ­ها بوده است.

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1600‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0843
کتابشناسی ملی :
7319489
شابک :
978-622-269000-7
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مدرسه قلعه به روایت اسناد