امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

مجموعه چکیده مقالات سواد رسانه ای 

 رسانه های جمعی و فناوری های جدید تغییرات زیادی در فرآیند ارتباطات و رفتار انسان به ارمغان آورده اند. سواد رسانه ای با هدف توانمندسازی شهروندان و رساندن آنان به شایستگی (دانش، مهارت و نگرش) از طریق تعامل با رسانه های سنتی و فناوری های جدید است که از طریق یادگیری موارد زیر صورت می گیرد:

- درک نقش و کارکردهای رسانه در جوامع دموکراتیک

- درک شرایطی که رسانه ها می توانند عملکرد خود را به انجام برسانند

- ارزیابی نقادانه محتوای رسانه ها

- تعامل با رسانه ها برای خود اظهاری و مشارکت دموکراتیک

- مهارت های نقد و بررسی (از جمله مهارت های فاوا) مورد نیاز برای تولید محتوای ایجاد شده توسط کاربر و

- دسترسی به رسانه ها و محتوای اطلاعاتی با کیفیت و مشارکت در شبکه های ارتباطی و رسانه ای (که ضرورت تحقق بخشیدن به ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر است.) یونسکو معتقد است که گرد هم آوری سواد رسانه ای و سواد اطلاعاتی همراه با سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات و سواد دیجیتال به عنوان یک ساختار جدید سوادآموزی به توانمندسازی مردم، جوامع و ملت ها برای مشارکت در ایجاد جوامع دانشی جهانی کمک می کند.

این همایش پس از انتشار فراخوان در دو بخش علمی – پژوهشی و تجربی – کاربردی، ۳۲۲ چکیده مقاله و گزارش را دریافت کرد که برگزیده آن ها را در این مجموعه ملاحظه می کنید. شناخت سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ سیاست ها، راهبردها و برنامه های سواد رسانه ای با تأکید بر مسئولیت اجتماعی؛ سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، اقدامات کاربردی و توسعه محور؛ سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ توانمندسازی جامعه؛ آثار و نتایج سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی محورهای اصلی پنج گانه فراخوان همایش بوده است.
صفحات کتاب :
184
کنگره :
‏‫P96‮‬‭ /س9‏‫‬‮‭ھ8 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭302/230955
کتابشناسی ملی :
4451372
شابک :
978-600-8415-58-9
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مجموعه چکیده مقالات سواد رسانه ای