امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب منابع تامین عضو پیوندی در اسلام

کتاب منابع تامین عضو پیوندی در اسلام نوشته عبدالله فرجی است و توسط انتشارات پیروان ولایت منتشر شده است. پیوند اعضاء یکی از جدیدترین و آخرین شیوه های درمانی است که برای بیماران العلاج و درمان ناپذیر به کار برده می شود و در واقع هدف عمده ی پیوند اعضاء، نجات جان بیماران نیازمند، از مرگ و یا رهایی آنان از درد و رنج می باشد. 

بخشی از متن کتاب منابع تامین عضو پیوندی در اسلام

بیمارانی که به واسطه ی ابتلا به بیماری هایی نظیر نارسایی شدید قلب، کلیه، کبد و ... راهی جز پیوند زدن اعضای سالم فرد دیگری به جای عضو ناسالم خود ندارند، از این رو ضرورت آشناسازی اذهان عمومی و احیای روحیه ی ایثار روشن بودهّ  و امری بدیهی است که با توجه به اسلام و مراعات ارزش لزوم تقی های متعالی آن در امورّ پزشکی، نپرداختن به زوایای مختلف این مسئله می تواند به عنوان مانعی جدی بر سر راه پیشرفت و ترقی جلوه گر شود و به طور طبیعی و ناخواسته اسلام را رودرروی تمدن و مظاهر آن در دنیای معاصر قرار دهد و یا آن را در این زمینه فاقد نظر معرفی نماید، و چنین وانمود کند که این مسئله باّ توجهان حاکمیت،جامعی شمول بودن اسلام و غنای فقه پویای اسَلم سازش ندارد.

زیرا، دین اسَلم کامل و شریعت آن فراگیر همه ی اعصار و امصار است و نیز به جهت جهان شمولی اش در طول زمان دستخوش تغییر و تبدل نمی شود، زیرا «حلال محمد حلال الی یوم القیامة و حرامه حرام الی یوم القیامة».


کتاب های مشابه منابع تامین عضو پیوندی در اسلام