امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ایوان ملک (دفتر اول)

کتاب ایوان ملک (دفتر اول) اثر ابراهیم دستلان توسط انتشارات شهید کاظمی منتش شده است. کتاب شهر نجف دفتر اول از مجموعه سه جلدی ایوان ملک اثر ابراهیم دستلان، جستاری پیرامون فضیلت شهر نجف اشرف و معرفی این شهر است.

درباره مجموعه کتاب ایوان ملک

مجموعه سه جلدی ایوان ملک اثر ابراهیم دستلان بر آن است تا شهر نجف اشرف، اماکن زیارتی و فضایل و ویژگی هایش را معرفی نماید.در میان اماکن مقدس عراق، شهر نجف که در همسایگی کوفه قرار دارد و جسم مطهر امام اول شیعیان، امام علی (ع) را در خاک خود به آغوش کشیده است، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و زیارت امیرمومنان همواره از برنامه های مهم زائران در این شهر است.

 این مجموعه به معرفی شهر نجف و اماکن مقدس آن اختصاص دارد تا اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار زیارت کنندگان قرار دهد.

گزیده کتاب ایوان ملک (دفتر اول)

ابن عباس گوید: «رسول خدا و به امیر مؤمنان(ع) فرمودند: یا علی، خداوند عزوجل، محبت ما اهل بیت را بر آسمانها و زمین عرضه کرد. پس اول مکانی که قبول کرد و اجابت نمود، آسمان هفتم بود؛ پس خداوند آن را به عرش و کرسی مزین ساخت. بعد از آن، آسمان چهارم قبول کرد؛ پس آن را به «بیت المعمور» مزین ساخت. سپس اسمان دنیا قبول کرد؛ پس آن را به ستارگان مزین ساخت.

بعد از آن، زمین حجاز اجابت نمود؛ پس حق تعالی آن را به خانه با حرمت و عزت، «کعبه معظمه»، مشرف ساخت. بعد از آن، زمین شام قبول کرد؛ پس او را به «بیت المقدس» زینت داد. بعد از آن، زمین مدینه مشرفه قبول کرد؛ پس آن را به قبر من، شرف و منزلت و کرامت بخشید. بعد از آن، زمین کوفه قبول کرد و خداوند پاک و منزه، آن را به قبر تو یا علی، مشرف ساخت.

دیویی :
297/764
کتابشناسی ملی :
6102424
شابک :
978-622-717715-2
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
136
کنگره :
BP263

کتاب های مشابه ایوان ملک (دفتر اول)