کتاب حقایقی پیرامون انجمن حجتیه (چاپی و pdf)

نه درس گفتار در باب تاریخچه ها و اندیشه ها به ضمیمه ی متن کامل مناظره ی رضا اکبری با یکی از سران انجمن

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 24,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حقایقی پیرامون انجمن حجتیه

کتاب حقایقی پیرامون انجمن حجتیه اثر رضا اکبری آهنگر توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. انجمن خیریه حجتیه که در دهه اول انقلاب شکل گرفت و با وجود معروفیتی که دارد کمتر به آن پرداخته شده است. در کتاب حقایقی پیرامون انجمن حجتیه، اثر رضا اکبری آهنگری، درباره نقش این انجمن در تاریخ معاصر ایران خواهید خواند.

در این کتاب نه درس گفتار درباره تاریخچه ها و اندیشه های انجمن حجتیه به ضمیمه ی متن کامل مناظره ی رضا اکبری با یکی از سران انجمن را می خوانید.

انجمن حجتیه از گروه هایی است که در بیش از نیم قرن گذشته در بحث های مهدویت به نوعی در کانون توجه بوده اند. سابقۀ شکل گیری این گروه به جریان های دهۀ ۱۳۲۰ ش تا میانه های دهۀ ۳۰ در جامعۀ ایران برمی گردد.

گزیده کتاب حقایقی پیرامون انجمن حجتیه

برخی از انجمنی ها معتقد بودند که حضرت امام زمان (علیه السلام) در خواب به آقای حلبی این را امر کرده اند که شما یک گروهی را تشکیل بدهید که این را برخی مطرح کرده اند. آقای حلبی سخنانی داشت که اینگونه ذهنیّت ها را برای اعضای انجمن ایجاد می کرد. یک فایل صوتی از آقای حلبی وجود دارد که از صحبت های ایشان کاملا مشخص است که در جمع سران انجمن و برای بعد از سال ۴۹ است.

یعنی جلسه سخنرانی برای عموم مردم نیست، بلکه همه انجمنی هستند. ایشان در این سخنرانی در مورد تاسیس انجمن توسط امام زمان (علیه السلام) می گوید: «به والله که قسم شرعی است هریک قدمی که شما بر می دارید، هریک نفر دوست حضرت را که نگه می دارید، هر یک نفر دشمن حضرت را که می کوبید، قلب مبارک حضرت از شما خوشحال می شود.

در حق شما دعا می کند. من این ادعا را نمی توانم بکنم، چون آثار و شواهد بر من روشن نیست. ولی مطمئنم که الان حضرت در هرجای روی زمین هستند... للّه که قسم شرعی است چشمش به شماست. چشمش به تهران است به این جمعیت است. نشستند جوان ها با یک حال علاقه به حضرت، اسم حضرت برده می شود گریه می کنند می گویند بیا بیا ما مهیّا هستیم. حضرت شما را می بیند، نظر دارد به شما. خوشا بر احوال شما. الآن سایه آن حضرت بر سر شما افکنده شده است.»

کتابشناسی ملی :
5593375
شابک :
978-600-8200-53-6
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
232
کنگره :
DSR1661/2‭/‮الف‬8‏‫‭‮الف‬7 1398
دیویی :
955/09406

کتاب های مشابه حقایقی پیرامون انجمن حجتیه