امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دشمن به زانو درآمد

کتاب دشمن به زانو درآمد، به قلم عبدالله متولی، زندگینامه داستانی آیت‌الله میرزای شیرازی است که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

سید محمدحسن حسینی شیرازی ۴ اردیبهشت ۱۱۹۴ متولد شد و ۱۵ بهمن ۱۲۷۳ در سن ۸۲ سالگی در سامرا دار فانی را وداع گفت. آرامگاهش در یکی از حجرات صحن حرم علی بن ابی‌طالب در شهر نجف است. او که به نام میرزای شیرازی و میرزای مجدد شناخته می‌شود، مرجع تقلید شیعه ایرانی بود که حکم تحریم تنباکو را امضا کرد. مرجعیت عامه شیعه در سال ۱۲۴۳ و پس از فوت مرتضی انصاری شوشتری به او منتقل شد. میرزای شیرازی حدود ۳۰ سال در این مقام به رفع مشکلات مردم و اداره حوزه‌های علمیه مشغول بود.

عبدالله متولی در کتاب دشمن به زانو درآمد، زندگینامه داستانی آیت‌الله میرزای شیرازی را با تمام فراز و نشیب‌هایش بیان کرده است.

گزیده کتاب دشمن به زانو درآمد

شاه که چین و چروک پیشانی‌اش نشان از شدت خشم او داشت، گفت: «آخر مردک! از‌‌ همان ابتدا حرف تو را قبول کردیم و به این روز افتادیم. حالا می‌گویی چه کنیم؟!» سفیر انگلیس گفت: «اگرچند نفری را با تیر بزنند، بقیه می‌ترسند و از اطراف ارگ فرار می‌کنند.» در همان لحظه، نگهبانی وارد شد و گفت: «قربان خاک پایت شوم، نایب‌السلطنه غش کرده‌اند.» شاه با تعجب گفت: «مگر مردم حمله کرده‌اند.»

صفحات کتاب :
128
کنگره :
PIR8203‭/ت‌77د5 1376
دیویی :
3‮ف‍ا‬8/62‭م‌251د 1376
کتابشناسی ملی :
‭م‌77-4199
شابک :
964-471-205-6
سال نشر :
1376

کتاب های مشابه دشمن به زانو درآمد