خرید کتاب کهکشان نیستی

داستانی بر اساس زندگی آیت‌الله سیدعلی قاضی‌طباطبایی (ره)

امتیاز
5 / 4.7
خرید چاپی
220,000
10%
ت 198,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

با خواندن کتاب کهکشان نیستی، تجربه بسیار نابی را حس خواهید کرد. در این گونه کتاب ها که موضوعش شخصیت‌های الگو و بزرگان دین است، خواننده در فضای داستان دائم این چالش را دارد که کدام قسمت کتاب واقعیت و کدام قسمت کتاب حاصل ذهن نویسنده است.

معرفی کتاب کهکشان نیستی

با کتاب کهکشان نیستی این بار کتابی را به دست می گیرید که هم رمان است، هم مستندی تاریخی؛ هم می‌توانید از سیر داستانی و قلم گیرا و جذاب نویسنده لذت ببرید، هم مطمئن باشید که با کمک مآخذ و مستندات کتاب پی خواهید برد کدام قسمت‌های کتاب واقعی و کدام بخش‌ها زاییده ذهن نویسنده است.

البته برای همین قسمت‌های خیالی نویسنده در مقدمه کتاب می‌گوید: « باید در نظر داشت بخش‌هایی که خیال‌پردازی است خارج از قواعد سلوکی و احوالاتی که بزرگان و اهل معرفت داشته‌اند نبوده و مبتنی بر شاکله و قاموس مکتب نجف نوشته شده است.»

کهکشان نیستی ماجرای کیست؟

آیت الله قاضی

کهکشان نیستی داستانی است براساس زندگی «سید علی قاضی طباطبایی»، از عرفا و اساتید اخلاق حوزه علمیه نجف در قرن چهاردهم قمری که بیش از تبحرش در فقه و تفسیر، به‌خاطر بعد عرفانی شخصیتش مشهور است.
پیش از آنکه عموم درباره شخصیت خود ایشان بدانند، به واسطه شهرت شاگردانی جریان‌ساز و انسان ساز چون آیت‌الله بهجت، آیت‌الله خویی(مرجع بزرگ شیعی)، علامه محمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و... شناخته می‌شود.

نویسنده جوان ( متولد1366)، حجت‌الاسلام محمدهادی اصفهانی این کتاب را قلم زده است و معتقد است:
«به نظر من با توجه به اینکه زندگی نامه‌های مرحوم قاضی چندین بار نوشته شده است این بار احتیاج به یک پله بالاتر از منظومه فکری و حیات ایشان بوده است که در قالب داستان به ما نشان بدهد قاضی از ابتدا جزء به جزء با چه اموری دست و پنجه نرم کرده است تا به این بلندا از حقیقت دست یافته است. به تعبیری برای مخاطب همزاد پنداری شود و البته توجه او را به عمق مفاهیمی که سید علی قاضی صبح و شب به آن ها متوجه بوده است معطوف کند.»

دانلود کتاب کهکشان نیستی pdf رایگان

دانلود رایگان کتاب کهکشان نیستی آیت الله قاضی در فراکتاب ممکن نیست و نسخه الکترونیک آن هم هنوز در فراکتاب عرضه نشده است اما خرید کهکشان نیستی چاپی با تخفیف ویژه در فراکتاب در دسترس شماست. دانلود کتاب کهکشان نیستی رایگان باعث تضییع حق نویسنده و ناشر خواهد شد.

کتاب صوتی کهکشان نیستی

کهکشان نیستی صوتی رایگان تولید نشده است و دانلود رایگان کتاب صوتی کهکشان نیستی در فراکتاب ممکن نیست.

بخش های کتاب کهکشان نیستی

این کتاب شامل 75 فصل است و هر کدام با آیه‌ای از قرآن آغاز می‌شود. 74 فصل آن، هر کدام یک راوی دارد و فصل‌ها تقریبا به ترتیب زمانی و سال به سال، از ذی‌حجه 1285 تا 1366 قمری (تقریبا از 1245 تا 1325 شمسی) چیده شده است.
گفتار هر یک از راویان که گاهی همسر و فرزندان، گاهی دوستان و شاگردان، گاهی دانای کل و.. است به مثابه تکه‌های پازل، جزئیات زندگی یکی از قله های عرفان شیعه را روایت می‌کند، نزدیک به یک سده از اوضاع و احوال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی نجف، تا خواننده را با خود به قلب تاریخ ببرند و او را سر دوراهی‌ها و انتخاب‌های سیدعلی‌ قاضی بنشانند.داستان از حدود 27سالگی مرحوم قاضی و هجرت او از تبریز به نجف همراه همسر و سه دخترش آغاز می‌شود.
از این آغاز تا پایان کتاب که به ماجراهایی پس از وفات او اشاره دارد، خواننده از رهگذر نگاه و ضمیر بسیاری از عرفای بزرگ نیز به زندگی این عالم و عارف وارسته نگاهی می‌اندازد و بعد از خواندن کتاب متوجه خواهد شد که با بسیاری از اولیاء الهی و ظرائف فکری و شخصیتی آن‌ها نیز آشنا شده است.

در فصل 75 که آخرین فصل کتاب است نویسنده بخشی از سفارش‌ها، دستورها و احوالات پراکنده‌ای که در داستان ذکر نشده، با تکمیل از منابع دیگر ذکر کرده است.
این رمان جزو نادر رمان های حال حاضر است که غیر از پاورقی‌های کتاب که به توضیح معانی و آیات و احادیث یا وقایع پرداخته‌اند، شامل قسمت منابع و مآخذ است که با بیش از ده‌هزار کلمه با همت نویسنده انجام شده است.

برای هر فصل در این بخش ستونی درنظر گرفته شده تا منابع چاپی یا شفاهی و مصاحبه آن ذکر شود. نویسنده دراین‌باره می‌‌گوید: «این کار در بین نویسندگان رمان عرف نیست؛ اما به علت حساسیت و اهمیتی که شخصیت مرحوم قاضی دارد، این پروژه مفصل و طاقت‌فرسا در این کتاب به انجام رسیده است.»

بزرگان دین و قله‌های عرفان و توحید به خاطر جایگاه معنوی که دارند از دسترسی و پیروی دور به نظر می‌رسند. نویسنده این اثر خواسته خواننده را به این نتیجه برساند که رفتن این راه ممکن و شدنی است:
«رسالت این کتاب صرفاً تعریف داستان نیست، رسالت آن این است که خواننده از ابتدا که با این کتاب هم‌نفس می‌شود، وقتی کتاب را به اتمام می‌رساند، فکر یک حرکت معنوی جدی و عملی داشته باشد و رگه‌های برنامه‌ریزی این امور در او شروع به قوت گرفتن کند، لااقل انگیزه‌ای برای ورود به سرزمین حقیقت در او ایجاد شود.»

بخشی از متن کتاب کهکشان نیستی

قاضی دستش را روی پایم گذاشت و گفت: «قاسم، تو بارها به من ابراز محبت کرده‌ای، حالا من می‌خواهم به تو کاری بگویم که انجام دهی.»
درحالی‌که گیج شده بودم، گفتم: «روی چشمم سیدآقا، بفرمایید»
نگاهی به خط سرخ‌رنگِ آسمان که زیر خورشید درحال محو شدن بود کرد و گفت: « قاسم از امشب بلند شو و نماز شب بخوان.»

نفسم در سینه حبس شد. چشم‌هایم را که گرد شده بود به چشمانش گره زدم و پس از بهتی طولانی گفتم: «آقا شما که می‌دانید من اصلا نماز نمی‌خوانم، چه رسد به اینکه بخواهم نماز شب بخوانم.»
-    قرارمان چه شد؟
-    آخر آقا من شب‌ها تا دیروقت در قهوه‌خانه هستم و صبح اصلا بیدار نمی‌شوم که بخواهم حتی نماز واجبم را بخوانم.
کمی از دیوار فاصله گرفت و دو دستی تکیه‌اش را روی عصایش انداخت و گفت: «هر ساعتی که نیّت کنی، من بیدارت می‌کنم.»

درحالی‌که زبانم بند آمده بود با صدایی که می‌لرزید گفتم: «آقا مگر شما می‌دانید خانه من کجاست؟»
-    نه قاسم، تو نیّت کن، من می‌دانم چطور بیدارت کنم.
دیگر قفل شده بودم، درحالی‌که نمی‌دانستم باید چه بگویم، رد چشم او را که به گنبد حرم گره می‌خورد پی گرفتم، به حرم چشم دوختم و بی‌اختیار گفتم: «روی چشم آقا...»
دستی بر شانه‌ام زد و گفت: « من باید بروم.»

به عصایش تکیه زد و با پادردی که معلوم بود آزارش می‌دهد، از جایش به آرامی بلند شد و گفت: «خداحافظ قاسم»
از جایم برخاستم، با او خداحافظی کردم و به قدم‌های کندی که برمی‌داشت خیره شدم تا از دروازه شهر به سمت وادی‌السلام خارج شد.

آن روز را مثل کسی که تازه به دنیا چشم باز کرده باشد و هیچ نداند چه خبر است گذراندم. شب به خانه رفتم، دشداشه را درآوردم و به سمت رختخواب رفتم. به اتفاقاتی که از شب قبل برایم رخ داده بود فکر کردم. آن مرد که بود که از من می‌خواست قاضی را بکشم و قاضی که بود که از من می‌خواست نماز شب بخوانم؟!...

خرید کتاب کهکشان نیستی (چاپی)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی کهکشان نیستی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک کتاب چاپی تهیه کنید.

خرید کتاب کهکشان نیستی

مشخصات کتاب کهکشان نیستی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: فیض فرزان
نویسنده: محمدهادی اصفهانی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 558
موضوع: داستانی بر اساس زندگی آیت‌الله سیدعلی قاضی‌طباطبایی (ره)
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
558
کنگره :
‏‫‬‮‭‭BP280/8
دیویی :
297/8924
کتابشناسی ملی :
7384056
شابک :
‏‫‬‮‭978-622-959955-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه کهکشان نیستی