کتاب مردم گله مندند (چاپی و pdf)

تحلیل ها، توصیه ها، نگرانی ها و نقدهای رهبر معظم انقلاب در دوران دولت اعتدال

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
30,000
10%
ت 27,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مردم گله‌مندند

 کتاب مردم گله‌مندند به تبیین تحلیل‌ها، توصیه‌ها، نگرانی‌ها و نقدهای رهبر معظم انقلاب در دوران دولت یازدهم می‌پردازد.

کتاب مردم گله‌مندند، که اثر دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی است، نگاهی به تحلیل‌ها، توصیه‌ها، نگرانی‌ها و نقدهای مقام معظم رهبری در دوران دولت یازدهم دارد. مردم گله مندند در شش فصل به موضوعات مختلفی مانند مولفه‌های گفتمان انقلابی و گفتمان انفعالی، تحلیل کلان و قرآنی رهبری از شرایط کنونی کشور، تحلیل‌ها، توصیه‌ها، نقدها و نگرانی‌ها در عرصه اقتصادی، عرصه‌ی سیاست داخلی و خارجی، فرهنگ، علم و محیط‌زیست می‌پردازد.

گزیده کتاب مردم گله‌مندند

یکی از پرتکرارترین واژه‌های رهبری در این چهار سال، «انقلابی بودن و انقلابی‌گری» بوده است. اساساً ایشان راه حل عبور از مشکلات را احیای این روحیه دانسته و «انقلابی ماندن و انقلابی بودن» را مسئله اصلی کشور می‌دانند. تعبیر «مسئله اصلی کشور» تعبیر پر معنا و دارای بار مفهومی ویژه‌ای است.

گویا امروز از این مؤلفه فاصله گرفته‌ایم و به سوی کم رنگ و یا به فراموشی سپردن آن حرکت می‌کنیم و در کلامی دیگر ایشان به همین نکته اشاره فرموده و سخن از «لزوم احیای روحیه انقلابی» به میان می‌آورند. ایشان می‌فرمایند: «راه عبور از همهٔ مشکلاتی که برای کشور محتمل است، چه در این دوره، چه در ده سال دیگر، چه در پنجاه سال دیگر، این است که کشور از درون مستحکم باشد. ببینید چه جوری استحکام حاصل می‌شود. استحکام داخلیِ نظام، اساس کار است؛ هم استحکام سیاسی، هم استحکام اقتصادی، هم استحکام فرهنگی، و هم بالاتر از همه استحکام روحی و روانی افراد، بخصوص نخبگان و بخصوص مسئولان ارشد کشور. این استحکام اگر وجود داشته باشد، هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند. کشور در مقابل همهٔ خطرها آماده است. جوان‌های عزیز ما بایستی این رویِش مبارکِ روحیّهٔ انقلابی را ادامه بدهند.

بحث‌ها و جنجال‌ها و حاشیه سازی‌ها و پرداختن به چیزهای کوچک و جزئی و مانند اینها مسئلهٔ کشور نیست؛ مسئلهٔ کشور، روحیّهٔ انقلابی است؛ مسئلهٔ کشور، جهت گیری انقلابی است؛ و از لحاظ عملی و برنامه‌ریزی، مسئلهٔ کشور، اقتصاد است که بارها عرض کرده‌ایم، پیشرفت علمی است که بارها عرض کرده‌ایم و اتّحاد و انسجام آحاد ملّت است که این را هم بارها عرض کرده‌ایم. این‌ها مسائل اصلی کشور است.»

صفحات کتاب :
357
کنگره :
DSR1692 ‭/س9‏‫‬‭م4
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
4665037
شابک :
978-600-8200-77-2
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه مردم گله مندند