کتاب از چیزی نمی ترسیدم (زندگینامه خودنوشت حاج قاسم سلیمانی)

زندگینامه خودنوشت قاسم سلیمانی 1335 تا 1357

امتیاز
5 / 4.5
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید چاپی
60,000
14%
ت 51,600

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از چیزی نمی ترسیدم

کتاب از چیزی نمی ترسیدم زندگینامه خودنوشت سردار حاج قاسم سلیمانی است که مربوط به سال 1335 تا 1357 است. این کتاب که مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب است، نخستین اثری است که توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» به چاپ رسیده است. از چیزی نمی ترسیدم شامل دست نوشته های شخصی حاج قاسم از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانه ی مبارزات انقلابی در سال 1357 است. در کتاب از چیزی نمی ترسیدم، دست نوشته های سهید سلیمانی نیز به چاپ رسیده است.

تقریظ رهبری بر کتاب از چیزی نمی ترسیدم

یاد او را اگرچه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین گونه پاداش دنیائی اخلاص و عمل صالح او را بدو هدیه کرد ولی ما هم هرکدام وظیفه ئی داریم. کتاب حاضر را هنوز نخوانده ام اما ظاهراً میتواند گامی در این راه باشد. رزقناالله ما رزقه من فضله سیّدعلی خامنه ای 99/10/7

از چیزی نمی ترسیدم دانلود رایگان کتاب از چیزی نمی ترسیدم pdf

دانلود کتاب از چیزی نمی ترسیدم pdf رایگان در فراکتاب امکان پذیر نیست و ناشر اجازه دانلود پی دی اف کتاب از چیزی نمی ترسیدم را نداده است. اما شما می‌توانید با نصب نرم افزار فراکتاب برای مدت محدودی هر قسمتی از کتاب را تمایل دارید مرور بفرمایید.

دانلود کتاب صوتی از چیزی نمی‌ترسیدم

امکان خرید و دانلود کتاب صوتی از چیزی نمی‌ترسیدم در فروشگاه فراکتاب وجود دارد.

بخشی از متن کتاب از چیزی نمی ترسیدم

از چیزی نمی ترسیدم زندگینامه ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته است؛ شرح زندگی مردی از دل روستایی دورافتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خودش را برایتان روایت کرده است. این داستان شکل گیری شخصیت مردی است که از چوپانی به جایگاهی رسید به بلندای وسعت آسمان ها.

سؤال کرد: آیت الله خمینی رو می شناسی؟

گفتم: نه

گفت: تو مقلد کی هستی؟

گفتم: مقلد چیه؟

و هردو به هم نگاه کردند و از پیگیری سؤال خود صرف نظر کردند. دوباره سؤال کردند: تا حالا اصلاً نام خمینی رو شنیدی؟

گفتم: نه

سید و دوستش توضیح مفصلی درباره مردی دادند که او را به نام آیت الله خمینی معرفی می کردند. بعد نگاه عمیقی به اطراف کرد و از زیر پیراهنش عکسی را درآورد. عکس را برابر چشمانم قرار داد: یک مرد روحانی میان سال که عینک برچشم مشغول مطالعه بود و زیر آن نوشته بود: «آیت الله العظمی سید روح الله خمینی»

...

متن کتاب از چیزی نمی ترسیدم

روز چهارم رفتم ترمینال و یک بلیت کرمان گرفتم؛ در حالی که عکس سیاه و سفیدی که حالا به شدت به او علاقه مند شده بودم را در زیر پیراهن خود که چسبیده به قلبم بود، پنهان کرده بودم.

...

عجیب است. عجیب نباشد لااقل غیرمنتظره است.

اگر از شما بپرسند فکر می کنید بین صدها و هزاران و میلیون ها کودک و نوجوان، کدامشان کمتر از ده سال دیگر فرمانده گردان و تیپ و لشگر کرمان می شود؟ کدامشان پایش به افغانستان باز می شود تا نماینده انقلاب خمینی باشد در بین رزمندگان مسلمان؟ کدامشان قریب سی سال بعد فرمانده نیروهای بدون مرز انقلاب خمینی می شود؟ رئیس جمهور آمریکا رأسا دستور ترور کدام یک را می دهد؟

احتمالاً کمتر ذهنمان می رود سراغ جوان لاغر اندام سیه چرده ای که با تیپ خاص خودش از روستایی کوچک از اطراف کرمان به شهر آمده تا با کارگری قرض پدرش را ادا کند. لابد انتظار نداریم جوان آفتاب مهتاب ندیده ای که نه از شاه چیزی می داند نه از امام خمینی، همه این حوادث را رقم بزند.

کتاب از چیزی نمی ترسیدم

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام و چهره بین المللی مقاومت همان نوجوانی بود که بعد از ورود به شهر تازه چشمش به ماشین هایی مثل فولکس و پیکان و حتی خورشت سبزی افتاد که به آن قورمه سبزی می گفتند.

مسئول گزینش سپاه هم با دیدن همین احوالات، همان هیکل ورزشکاری و تیپ خاصش با آن پیراهن چسبان و آستین کوتاه و موهای وزوزی و کمربند پهن با خود فکر کرده بود امثال او با این تیپ چرا باید به سپاه بیایند؟

این که چطور کودکی از روستای قنات ملک کرمان می شود قاسم سلیمانی نقل زیادی دارد و هرکس جرعه ای از بحر طویل زندگانی او می نوشد و می نوشاند، اما خواندن داستان بی پایان زندگی او به قلم و با روایت خودش که با همان دستان مجروح نوشته است، کوتاه ترین مسیر است. میانبری به تمام سال هایی ست که نه کسی او را می شناخت نه پیش بینی این روزها را می کرد و کوره راهی ست به حس و حال و روحیات کودکی او که از کسی غیر از صاحب آن نمی توان سراغش را گرفت. حالا سردار خود، گرد تاریخ را پاک می کند. سراغ خانواده و ایل و روستایش می رود و نشان می دهد نه تنها گذشته و فقر و زندگی روستایی را فراموش نکرده که حتی تمام خصوصیات و وقایع را با ریزترین جزییات به خاطر دارد.

جزییات یک زندگی معمولی روستایی که هر کودکی می تواند خود را جای او بگذارد و هر کس می تواند همین طور معمولی مانند بسیاری دیگر زیسته باشد ولی عاقبت بشود چهره بین المللی مقاومت.

اما چه طور؟

از چیزی نمی ترسیدم pdf

پاسخ را باید در سطر سطر کتابی جست که حاج قاسم در همه این سال ها که عمر خود را در جهاد برای خدا می گذراند نوشت. گویا انقدر ارزش داشت که در کنار تلاش های بی وقفه اش در عراق و سوریه و فلسطین و... بنشیند، وقت بگذارد تا چنین میراثی برای ما باقی بماند و نشان دهد که هرجایی هستی و هر چه که می دانی به همان عمل کن. بی محابا سراغ هرچیزی که می دانی درست و حق است برو.

قاسم چهارده پانزده ساله همان اندازه که می دانست از فساد زمانه دوری کرد، برای دور ماندن از ابتلائات رایج آن روزها خود را مشغول کرد و آن جا که می توانست بدون ترس جلوی آن را می گرفت. کم کم زمزمه های ضدیت شاه و حکومت با اسلام و خیانت هایش به گوش قاسم نوجوان رسید و باز هم ترسی به دل راه نداد و آن چه می دانست و تمام توان خود را برای مبارزه با حکومت به کار گرفت. وقتی هم که امام را شناخت باز بدون این که از چیزی بترسد با شجاعت به دنبال او رفت.

خلاصه کتاب از چیزی نمی ترسیدم

از چیزی نمی‌ترسیدم، زندگی‌نامه سردار سلیمانی است که از روی دست نوشته‌های خود ایشان تنظیم و منتشر شده است. این کتاب شامل خاطرات سردار دل‌ها از کودکی در روستایی دور افتاده در کرمان شروع می‌شود و با انقلاب اسلامی خاتمه می‌یابد. بی تردید دوران اثر گذاری سردار سلیمانی در پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس و بعد فرماندهی سپاه کرمان و مهمتر از همه در فرماندهی نیروی قدس سپاه است، اما برهه‌ای از زندگی ایشان که در این کتاب به رشته تحریر درآمده داستان شکل گیری شخصیت آن قهرمان دوران معاصر بسیاری از مسلمانان است. در این کتاب سردار سلیمانی با جزئیات خانواده و محل زندگی را معرفی و وصف می‌کند. دوران تحصیل در روستا و مهمان نوازی پدر و مادر و ... نیز در کتاب شرح داده شده است. در این خلاصه کتاب از چیزی نمی ترسیدم pdf کلیتی از محتوای این کتاب را ارائه دادیم.

کتاب از چیزی نمی ترسیدم pdf

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب از چیزی نمی ترسیدم pdf و دانلود کتاب صوتی از چیزی نمی ترسیدم در نرم افزار وجود دارد. و همچنین امکان خرید کتاب چاپی از چیزی نمی ترسیدم فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 3 حالت تهیه کنید. کتاب از چیزی نمی ترسیدم

مشخصات کتاب از چیزی نمی ترسیدم را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: مکتب حاج قاسم
نویسنده: قاسم سلیمانی
تعداد صفحه: 136
موضوع: زندگینامه خودنوشت قاسم سلیمانی 1335 تا 1357
قالب: pdf ، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
125
کنگره :
‏‫‬‭DSR1668
دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
7426600
شابک :
‏‫‭978-622-977660-5‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه از چیزی نمی ترسیدم