کتاب زندگی باید قرآنی باشد (چاپی و pdf)

زندگی قرآنی در نگاه رهبر معظم انقلاب

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
20,000
15%
ت 17,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی باید قرآنی باشد

بستری برای رسیدن به زندگی طراز و قرآنی و نقشه راهی است برای ایجاد تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه. این کتاب در هفت فصل تدوین شده است. 

در فصل اول به ویژگی‌ ها و کارکرد قرآن پرداخته شده. در فصل دوم اهداف فعالیت های قرآنی و قرائت از قرآن مورد بررسی قرار گرفته. در فصل سوم مراحل دست یابی به جامعه اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب آورده شده. فصل چهارم به ثمرات تشکیل حکومت قرآنی پرداخته. در فصل پنجم راه های گسترش حاکمیت قرآن مورد بحث قرار گرفته. فصل ششم به اقدامات دشمنان اسلام در برابر گسترش اسلام اشاره می کند و فصل آخر وظایف نهادهای مختلف در قبال قرآن کریم را گوش زد می کند.

در کتاب زندگی باید قرآنی باشد تلاش شده است که نگاهی راهبردی و کلان به بیانات ایشان شود و خط مشی زندگی فردی و اجتماعی انسان ترسیم شود.

گزیده کتاب زندگی باید قرآنی باشد

قرآن، خودش را به زبان‌های مختلف تعریف می‌کند؛ از جمله اینکه می‌فرماید: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ»؛ این قرآن، به راهی که استوارترین راه‌هاست، هدایت می‌کند؛  یعنی قرآن، انسان را به بهترین راه، بهترین کار، بهترین نظام، بهترین شیوه، بهترین اخلاق و بهترین روش‌های عمل فرد و جامعه هدایت می‌کند. امروز همۀ بشر محتاج قرآنند؛ اما ما مسلمانان اگر به قرآن عمل نکنیم، خسارتمان، بیشتر از دیگران است؛ چون ما این نسخه و این دستورالعمل را داریم، تجربۀ تاریخی آن را هم داریم.

بشریت در صدر اول به برکت عمل به قرآن، در علم، در اخلاق، در عمل و در پیشرفت‌های گوناگون مادی و معنوی، اوج پیدا کرد. قرآن، همیشه زنده است. قرآن، نیازهای انسان را مورد توجه قرار می‌دهد. قرآن در هر عصری می‌تواند بهترین نسخۀ سعادت انسان‌ها باشد.

صفحات کتاب :
176
کنگره :
‏‫‭DSR1692‬‬
دیویی :
‏‫‭955/0844
کتابشناسی ملی :
5770860
شابک :
‏‫‭978-622-6609-28-9‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه زندگی باید قرآنی باشد