امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تئاتر خلاق 

 کتاب تئاتر خلاق برای دو گروه است، یکی برای بازیگران تئاتری که بخواهند تئاتر را به صورت آگاهانه و منسجم پیگیری کرده، ادامه دهند و گروه دیگر برای علاقه مندانی است که می خواهند تا حدودی خودشان به مفاهیمی از تئاتر پی برده، آن را فرا گیرند. شما تماشاگر تئاتری هستید که نمایشنامه اش بعد از اجرا پدید می آید! شما تماشاگر تئاتری هستید که کارگردانش از همه اتفاقاتی که قرار است حین اجرا بیفتد، آگاه نیست! شما تماشاگر تئاتری هستید که می توانید در آن بازی کنید! این گونه تئاتری متفاوت، تئاتر خلاق است. داوود کیانیان در کتاب تئاتر خلاق همه مباحث و پیچیدگی های این گونه تئاتری را به صورت کارگاهی و آموزشی مطرح می کند.

اما نکته جالب و عجیبی که کتاب کیانیان را از سایر کتاب هایی که در این زمینه نگاشته شده اند، متمایز می کند، سبک نوشتاری است که او برای انتقال آسان مفاهیم به مخاطبش استفاده کرده است. کیانیان در هر 14 بخش کتاب، سوالاتی را که می داند مخاطبانش در هر یک از زمینه های تئاتر خلاق می توانند داشته باشند، را مطرح کرده و جواب سوال را داده است.

در واقع هدف کیانیان از نگارش این چنینی کتابش، استفاده کارگاهی و غیرفردی از آن است. نویسنده هر یک از بخش های کتاب را با اهداف رفتاری که برای آن بخش در نظر گرفته، آغاز می کند و بعد سوال هایش را مطرح می کند و پاسخ ها را بیان می کند. کیانیان همچنین برای فهماندن هرچه بیشتر مباحثی که در کتابش مطرح می کند، در آخر هر بخش، قسمت هایی را با عنوان آزمون و تمرین طراحی کرده است.

صفحات کتاب :
116
کنگره :
‏‫‬‭PN3171‏‫‬‭/ک9ت9 1389
دیویی :
‏‫‬‭‬‭372/66
کتابشناسی ملی :
‎1‎9‎9‎1‎9‎9‎9
شابک :
‏‫‬‭978-964-506-962-7
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه تئاتر خلاق