کتاب سیری بر تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی در ایران

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 26,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیری بر تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی در ایران

کتاب سیری بر تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی در ایران دربرگیرنده نکات جالب‌ توجهی در حوزه موسیقی است که در آن نویسنده ضمن بررسی دقیق و مستندی که در این حوزه انجام داده، در ابتدا به ریشه‌های نقل، نقالی و داستان‌پردازی در ایران تا شروع عصر صفوی پرداخته و وجوه موسیقایی آن را به مخاطبان شناسانده است.

در کتاب سیری بر تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی در ایران توجه به مبانی مهم حوزه‌هایی چون نقالی، شاهنامه خوانی و داستان پردازی در ایران با در نظر گرفتن وجوه موسیقایی و نمایشی آن است.

گزیده کتاب سیری بر تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی در ایران

در چنین سال‌هایی ایرانیان با سپاه روم و هراکلیوس وارد جنگ شده بودند و در سال هفتم پیش از هجری خورشیدی با فرماندهی «شهر براز» بیت‌المقدّس فتح گردید و صلیب عیسی مسیح(ع) به تیسفون آورده شد که در آیات نخستین سورة مبارکة روم (یک تا شش) در قرآن به آن اشاره شده است.

در سال یازده هجری خورشیدی یزدگرد سوم در اصطخر پارس به پادشاهی رسید، در این زمان بیست و پنج سال از ظهور اسلام گذشته بود و مسلمانان عرب توانسته بودند یمن را از نظارت ایرانیان خارج سازند، پیش از آن پیامبر(ص) با ارسال نامه‌ای خسرو پرویز را پیش از قتلش که در زندان صورت گرفت دعوت به اسلام کرده بود اما او با خشونت‌ نامه را رد و پاره کرده بود، خبر به پیامبر(ص) که رسید حضرت فرمود: مِلْکَش پاره‌پاره باد.

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‭‬‭PIR4212‏‫‭/ج2س9 1397
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬5/04
کتابشناسی ملی :
4247156
شابک :
978-600-03-0486-7
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه سیری بر تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی در ایران