امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,650
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شیوه های مختلف نقد هنری

کتاب شیوه های مختلف نقد هنری، از یک مقدمه و پیشگفتار و پانزده فصل تشکیل شده است. فصل نخست دیباچه است و فصل دوم، اهمیت نقد هنری و فصل سوم، پیشینه و تاریخچه نقد هنر است. فصل چهارم، پیرامون روند تکامل هنر از سده های میانه تاکنون را مورد بررسی قرار داده است.

 فصل پنجم، نظام های مختلف بررسی و تحلیل نقد هنری و فصل ششم، انواع نقد را بحث کرده است. شیوه های مختلف نقد هنری، نقد معنایی، زیباشناسانه، آرمانی، تاریخی، حاشیه نویسی، الزامات علمی یک نقد خوب و نقد از منظر زیباشناسی و هنرهای زیبا و هنرهای تجسمی اصول روش زیباشناسی، واژه ها و اصطلاحات هنری، رایج ترین واژگان بیگانه در مطالعات روزمره هنری از مباحثی هستند که دکتر آیت اللهی مورد کاوش قرار داده است.

نقد هنری از موضوعاتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته، به خاطر اینکه بسیاری از دست اندرکاران هنرها معتقدند که نقد و نقادی ابراز نظر شخصی ناقد یا منتقد است و نیازمند به بنیاد عملی یا آگاهی های هنری نیست. کتاب شیوه های مختلف نقد هنری از معدود کتاب هایی است که به این موضوع پرداخته و موضوعات این کتاب موضوعات جدید و نویی هستند که می توانند پاسخ گوی نیاز علاقمندان به این حوزه قرار بگیرد.

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‭NX643‭/آ9ش‌9 1393
دیویی :
‏‫‬‭701/18
کتابشناسی ملی :
3768298
شابک :
978-964-471-970-7‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه شیوه های مختلف نقد هنری