کتاب صدا و صدابرداری (چاپی و pdf)

و طرز استفاده از دستگاه های الکترواستاتیک

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
21,000
15%
ت 17,850
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صدا و صدابرداری

کتاب صدا و صدابرداری راجع به صوت، ماهیت صوت، شدت صوت، دامنة صوت و هارمونیک های یک منبع صوتی، ارتعاشات صوت و ساختمان گوش انسان، حد شنوایی گوش انسان، تکنولوژی شناسایی دستگاه های الکتروآکوستیک و مشخصات و کاربرد فنی آنان از بدو شروع کار، میکروفون ها (نوع ساخت، حساسیت، دامنه و کاربری آن ها)، دستگاه های تقویت کننده، میکسرهای صدا، اکولایزرها و انواع بلندگوها (نوع ساخت و کاربری آنان) و آخرین پدیده های صوتی در کشورهای پیشرفته تا زمان حال به صورت ساده و با محاسبات سینوسی بیان شده است. همچنین درباره «سونو» یا صدارسانی در سالن های مختلف موسیقی، تئاتر و سینما و محاسبات مقدار قابل قبول در محیط های مختلف مطالبی بیان شده و راجع به صدابرداری انواع منابع صوتی و  صداگذاری و باندسازی صوتی بر روی فیلم های سینمایی و غیره بحث شده

است.

صدابردار، به عنوان آخرین فرد در مسیر ارائه یک اثر چندرسانه ای، فردی است که نتیجه زحمات آهنگساز، نوازندگان و خوانندگان و دیگر عوامل تولید اثر را به بار می نشاند. میزان توانایی صدابردار، می تواند عاملی مهم در زمینه موفقیت یک آلبوم موسیقی، لذت بردن تماشاگران از یک کنسرت و یا موفقیت یک فیلم سینمایی باشد.

در حال حاضر، حوزه عملکرد یک صدابردار بسیار گسترده است؛ از یک سخنرانی عادی در سالن اجتماعات تا برگزاری نمایش های موزیکال عظیم و اجراهای بزرگ در فضای باز. از این رو، امروزه نقش صدابردار در یک اثر هنری، هم تراز با خالق اثر قلمداد می شود.

کتاب «صدا و صدابرداری»، نوشته فتحعلی روشن؛ صدابردار باسابقه رادیو وتلویزیون سال های اخیر ایران، به بررسی مفاهیم مرتبط با صدا و تکنیک های صدابرداری در استودیو و محیط باز می پردازد. کتاب، نگاهی علمی به فن صدابرداری دارد و مفاهیم فیزیکی همچون امواج صوتی و کارکرد دستگاه شنوایی انسان، در آن به دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

 در بخش بعدی کتاب صدا و صدابرداری، نویسنده به بررسی انواع میکروفن و نحوه کارکرد آن پرداخته است و اطلاعات خوبی در مورد چگونگی استفاده از آن ها در هنگام صدابرداری ارائه داده است. یکی از بخش های کاربردی و مفید این کتاب، بررسی چگونگی استفاده از بلندگو و سیستم صوتی در سالن های بزرگ نظیر سینما، تئاتر و سالن های کنسرت است. فتحعلی روشن، با تکیه بر چهار دهه تجربه عملی خود در زمینه صدابرداری، کتابی ارزشمند برای جوانان علاقه مندان به این رشته تالیف کرده است.

گزیده کتاب صدا و صدابرداری

به حرکتی گفته می‌شود که روی یک خط راست در دو طرف یک نقطه واقع در وسط مسیر حرکت با شتابی متناسب با فاصله متحرک از این نقطه صورت می‌گیرد و جهت شتاب همواره متوجه این نقطه است. حرکت نوسانی ساده یکی از نمونه‌های مهم حرکت تناوبی است که روی خط راست انجام می‌گیرد.

مانند حرکت نوسانی وزنه‌ای که به انتهای فنر سبکی آویخته شده و در راستای قائم با دامنة کم نوسان می‌کند. (شکل10 ـ 1) و یا حرکت پاندول ساده‌ای که با زاویه خیلی کوچک نوسان می‌کند و یا حرکت ارتعاشی شاخه یک دیاپازن و مانند این‌ها.

کنگره :
‏‫‭TK7881/4‏‫‭/ر9ص4 1383
دیویی :
‏‫‭621/3893
کتابشناسی ملی :
‭م‌82-18057
شابک :
978-964-471-845-8
سال نشر :
1383
صفحات کتاب :
103

کتاب های مشابه صدا و صدابرداری