امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,950
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فیلم سازی دیجیتال

کم بودجه و مستقل

بیشتر مطالب کتاب «فیلم سازی دیجیتال کم بودجه و مستقل» به فیلم سازی
دیجیتال پرداخته شده است و خوانندگان، آمیزه ای از دستورالعمل های تکنیکی و هنری را خواهند یافت که تا حدی آن ها را قادر می سازد گام های درستی در این عرصه دائماً در حال تغییر بردارند.

کتاب «فیلم سازی دیجیتال کم بودجه و مستقل» آمیزه ای از دستورالعمل های تکنیکی و هنری است که مخاطب را در جهت استفاده درست از دنیای دیجیتال راهنمایی می کند. 

این کتاب در پی آن است که منعطف تر از کتاب های مرجع عمل کند؛ به همین خاطر مخاطب مجبور نیست کل کتاب را مطالعه کرده و قدم به قدم با آن پیش برود، بلکه می تواند در هر سطحی که توانایی اش را دارد از آن استفاده کند. 

در واقع این کتاب ساختار غیر خطی دارد؛ به این معنا که فهرست کتاب همانند یک منوی کامل عمل می کند و مخاطب می تواند با استفاده از این منو به موضوع دلخواهش رجوع کند.

 نویسنده هم در آغاز فصل های مرتبط به هم، یک گزینه شروع فوری تعبیه کرده که به مخاطب کمک می کند، مسائل اصلی و مهم آن فصل را مشاهده کند.

در سراسر این کتاب پروژه هایی آورده شده که هدف آن ها گسترش مهارت مخاطب و کاربردی کردن مطلب مورد بحث است. در واقع این پروژه ها به نحوی طراحی شده اند که بعضی از ایده ها و مهارت ها را گسترش داده و این امکان را فراهم می‌کند که مخاطبان علاوه بر مباحث نظری و تئوریک با مسائل عملی نیز آشنا شوند.

 به عنوان نمونه پروژه مربوط به موسیقی فیلم طوری طراحی شده تا مخاطب را وارد عرصه ویدیو کلیپ کند و کمک کند که از دام هایی که سایر فیلم سازان به آن ها دچار می شوند، دور بماند. البته می توان از این کتاب به شیوه خطی هم استفاده کرد، به همان شکل که اگر دانشجوی سینما باشید، باید یک سری مراحل را به ترتیب خاصی بگذرانید. 

اغلب در یک دوره آموزشی سینما، ابتدا چگونگی عملکرد فیلم ها تفهیم می شود و سپس شیوه آماده کردن طرح، فیلمنامه، فیلمبرداری و در نهایت تدوین آموزش داده می شود. این کتاب چند گام جلوتر می‌رود تا اینکه مجموعه فیلم سازی به عنوان یک حرفه و شغل نیز تکمیل شود. سرانجام در انتهای کتاب بخشی آورده شده که شمایی کلی از صنعت سینما را برای مخاطب ترسیم می کند.

صفحات کتاب :
480
کنگره :
‏‫‬‮‭TR860‏‫‭/‮الف‬8ف 1389
دیویی :
‏‫‬‮‭778/590285
کتابشناسی ملی :
‎2‎1‎4‎1‎1‎3‎7
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-175-056-4
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه فیلم سازی دیجیتال