کتاب کتاب راهنمای اساتید نیروی هوایی 2 pdf

سند دکترین نیروی هوایی اسالات متحده

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کتاب راهنمای اساتید نیروی هوایی 2

سند دکترین نیروی هوائی ایلات متحده

کتاب راهنمای اساتید نیروی هوایی - جلد 2، تالیف سید ابوالفضل حسینی نیک، علیرضا دانشور و رضا حقگو، به چگونگی یادگیری افراد در نیروی هوایی و نحوه ارتباط آن‌ها می‌پردازد.
همچنین روش‌ها و راهبردهای‌ گوناگون تدریس و راه‌های سنجش یادگیری و دلایل این سنجش را مورد مباحثه قرار می‌دهد.

این دستورالعمل، برای اساتید ضمن خدمت، تدریس غیر رسمی و همچنین کسانیکه در کلاس‌های رسمی نیروی هوایی حضور دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.در کتاب راهنمای اساتید نیروی هوایی - جلد 2، دستورالعمل‌های آموزشی، ارائه دهنده اصول پایه تدریس و کاربرد آن برای دبیران تحت آموزش در نیروی هوایی است و از مطالب نشریه (آموزش نظامی AFPD36-22) و تربیت نظامی AFPD36-321 (در کتاب راهنمای اساتید نیروی هوایی استفاده گردیده است. این کتاب، به چگونگی یادگیری افراد و نحوه ارتباط آن ها می‌پردازد و روش‌ها و راهبردهای‌ گوناگون تدریس و راه‌های سنجش یادگیری و دلایل این سنجش را مورد مباحثه قرار می‌دهد.

 این دستورالعمل، برای معلمین ضمن خدمت، تدریس غیر رسمی و همچنین کسانی که در کلاس‌های رسمی نیروی هوایی حضور دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب راهنمای اساتید نیروی هوایی، خلاصه‌ای از تجربیات بهترین متخصص‌ها در امر آموزش را بصورت خلاصه در‌آورده است. اگر اخیرا جهت پیدا کردن نکاتی در مورد تدریس به کتابخانه مراجعه کرده باشید به احتمال زیاد از حجم زیاد عنوان‌ها و کتب تخصصی بیشماری که دیده‌اید سر در گم شده‌اید.

در کتاب راهنمای اساتید نیروی هوایی - جلد 2، می‌خوانیم: برای اینکه درصد یادگیری به بالاترین حد خود برسد، باید در انتخاب و مرتب‌نمودن فعالیت‌هایی که منتج به یادگیری مطلوب در دانش‌آموزانمان می‌شود، دقت
بیشتری داشته باشیم. تنها از طریق برنامه‌ریزی دقیق است که می‌توان از در
نظر گرفتن اطلاعات ضروری و برنامه‌ریزی صحیح در دستیابی به اهداف مورد‌نظر، اطمینان حاصل کنیم.

چرخه کامل برنامه‌ریزی درسی شامل مراحلی چون: تعیین هدف، تحقیق در مورد موضوع تعریف ‌شده توسط هدف، انتخاب روش مناسب آموزشی، تهیه گزارش در رابطه با خط‌مشی، انتخاب مطالب کمک آموزشی مناسب، نگارش مقدمه و نتیجه برای درس، و تهیه طرح نهایی.

کتاب راهنمای اساتید نیروی هوایی برای کلاس‌های آموزشگاهی تهیه شده است.

آموزش فنی، شامل مجموعه‌ی کاملی از فرضیات و مهارت‌هایی است که
فارغ‌التحصیل بدان نیاز دارد. دبیر، با آزمودن دانش‌آموزان دوره فنی، از
توانایی آن ها اطلاع حاصل می‌کند و می‌تواند تایید کند که آیا دانش‌آموزان،
این دوره را با موفقیت به پایان رسانده‌اند یا خیر. 

معمولاً دوره‌های آموزش آکادمیک شامل مهارت‌ها، اهداف و محتوای بیشتری هستند. بر خلاف آموزش فنی، دوره‌های آموزش آکادمیک هیچ محدودیتی ندارند و دانش‌آموزان تشویق می‌شوند که از اهداف تعیین شده فراتر روند.

برای اثبات یادگیری در آموزش فنی، می‌توان به مدارک متعددی دست یافت،

اما در آموزش آکادمیک، تنها نمونه‌های یادگیری هستند که بعنوان مدرک
یادگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. دبیران، اغلب به هنگام طراحی دوره‌های
کلاس‌های انفرادی و ارزیابی موفقیت دانش‌آموزان که نوعی فرآیند
نمونه‌برداری است، احساس رضایت می‌کنند.

انتظار نداشته باشید که تنها از طریق مطالعه در کتاب راهنمای اساتید

نیروی هوایی به تمام نکات تدریس، آگاهی پیدا کنید. اگر‌چه شاید این کتاب
بسیار جامع به نظر برسد، اما نمی‌تواند به تنهایی شما را به سطوح عالی
فرآیند تدریس و قضاوت در مورد مهارت‌های تدریس برساند. حتی مجرب‌ترین دبیران هم می‌توانند به هنگام تهیه و ارائه دروس مورد نظرشان، از
بازخوردهای مفید دیگر دبیران و دانش‌آموزان استفاده کنند.

فرآیند رسمی برنامه‌ریزی آموزشی در نیروی هوایی، "توسعه‌ی سیستم آموزشی" یا ISD نام دارد. ISD، فرآیندی مشخص و منظم و درعین‌حال انعطاف‌پذیر در رابطه با برنامه‌ریزی‌، توسعه و اداره برنامه‌های آموزشی با کیفیت است. همچنین رویکردی است بی‌عیب و نقص و دقیق که در زمینه‌های غیر‌نظامی و نظامی موفق بوده است.

طرح درس، برنامه‌ای است برای یادگیری و همانطور که در مورد تمام فعالیت‌ها، این مسئله صادق است، کیفیت برنامه‌ریزی برروی کیفیت نتایج نیز تاثیرگذار است. مدیران اجرایی و افراد حرفه‌ای موفق، از این مسئله آگاهند
که کسب موفقیت در گرو آماده‌سازی صحیح است. وکیل قبل از حضور در دادگاه، ساعت‌ها به برنامه‌ریزی در مورد پروندهایش می‌پردازد یا یک وزیر هرگز به ‌صورت بداهه شروع به خطابه نمی‌کند بلکه روزها و هفته‌ها به برنامه‌ریزی در مورد خطابه‌اش می‌پردازد.

 قبل از مسابقه‌ای بزرگ، مربی ساعت‌ها به برنامه‌ریزی برای مسابقه پرداخته و چگونگی انجام آن‌ را توسط تیمش مورد بررسی قرار می‌دهد. آیا ضروری نیست که برای فرآیندی به پیچیدگی یادگیری، در مقایسه با فعالیت‌های مهم دیگر، دقت بیش‌تری اختصاص داد؟ جواب واضح است:
مسلماً بله. دبیر خوب، بیشتر زمان و انرژی‌اش را به برنامه‌ریزی و آماده‌سازی به هر درس اختصاص می‌دهد و فرقی نمی‌کند که آن درس شامل یک دوره
آموزشی باشد یا چندین دوره را در بر گیرد.

کنگره :
‏‫‬‭‬‭UG633‏‫‬‭/ک2 1395
دیویی :
‏‫‬‭358/41120973
کتابشناسی ملی :
4232566
شابک :
‫‬‭978-600-8415-12-1
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
141

کتاب های مشابه کتاب راهنمای اساتید نیروی هوایی 2