نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دایره المعارف فرهنگ ملل (جلد اول) 

انتشار کتاب دایره المعارف فرهنگ ملل با موضوعاتی چون : تاریخ، روابط قومی و نژادی، طبقات اجتماعی، ساختار سیاسی و اقتصادی، رفاه، آموزش و درمان، شهرسازی و معماری، ادبیات و هنر و ... برای تامین این نیاز صورت گرفته است.

آشنایی با تاریخ، فرهنگ و ساختار سیاسی و اقتصادی هر کشوری، برای درک مردم و ظرفیت های اجتماعی آن کشور، امری ضروری است. این مهم، برای "جامعه المصطفی (ص) العالمیه" که با دانشجویانی از سراسر کشور در ارتباط است، ضروری تر می نماید.

مترجم پژوهشگاه بین المللی المصطفی (ص) نیز بخش هایی به این کتاب افزوده است. جلد اول کتاب دایره المعارف فرهنگ ملل (جلد اول) ، مشتمل بر کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، تایوان و هنگ کنگ می باشد.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در عصر جهانی شدن ارتباطات، پرسش ها و چالش های نوینی در حوزه علوم انسانی فراروی اندیشمندان مسلمان قرار گرفت که همه , به نوعی برخاسته از مسوولیت دشوار حکومت در این عصر است؛ دورانی که پایبندی به دین و سنت، در مدیریت همه جانبه کشورها بسیار چالش برانگیز می نماید .

از این رو مطالعات و پژوهش های به روز، جامع، منسجم و کاربردی در حوزه دی ن، بر اساس معیارهای معتبر جهانی و عمق و اصالت اندیشه های ناب، بایسته و ضروری است و جلوگیری از انحرافات فکری و تربیتی پژوهندگان حوزه دین، مهم و مورد عنایت تمامی بنیان گذاران این شجره طیبه، به ویژه معمار بزرگ انقلاب اسلامی، امام خمینی  و مقام معظم رهبری دام ظله العالی می باشد.

کنگره :
‏‫‬‮‭GN307‏‫‬‮‭/د2 1390
دیویی :
‏‫‬‮‭306/03
کتابشناسی ملی :
2577209
شابک :
‏‫978-964-195-559-7
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه دایره المعارف فرهنگ ملل (جلد اول)