امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟

کتاب تفکر سریع و کند، (Thinking, Fast and Slow) از دنیل کانمن، حاصل ده‌ها سال تحقیق است، که منجر به برنده شدن جایزه نوبل شد. این کتاب صوتی با گویندگی دادبه دادمهر توسط انتشارات سبکتو منتشر شده است.

معرفی کتاب صوتی تفکر سریع و کند

کتاب صوتی تفکر سریع و کند یا کتاب سریع و آهسته فکر کن، با عنوان فرعی کجا می‌‌توانید (و کجا نمی‌توانید) به مغز خود اعتماد کنید، نقش کانمن را در درک امروز ما از روانشناسی و اقتصاد رفتاری نشان می دهد. در این کتاب کار کانمن و همکارانش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و سهم زیادی از درک امروز ما از ذهن انسان را به آن ها قرار می دهد. با گوش دادن به این کتاب، بهتر می دانیم که چگونه تصمیم بگیریم، چرا در قضاوت بعضی خطاها که تا این حد رایج هستند دچار اشتباه می شویم و چگونه می توانیم خودمان را ارتقا دهیم.

خلاصه کتاب تفکر سریع و آهسته

کانمن در کتابش بیان می کند که مغز انسان به دو روش نسبت به اتفاقاتی که در اطرافش می افتد، واکنش نشان می دهد: واکنش سریع که غیرارادی روی می دهد و عکس العمل کند که نیازمند محاسبات ذهنی انسان می باشد که به این دو تفکر آهسته و سریع نیز گفته می شود.
کانمن این دو عملکرد را که به نام سیستم 1 و سیستم 2 نیز شناخته می شوند پایه و اساس تمام رفتارهای انسان می داند. می توان گفت اکثریت انسان ها دوست دارند، تصمیمات خود را با سیستم 1 بگیرند و این کاملا طبیعی است. ولی ما برای مواجهه با دنیای اطراف به هر دو شیوه ی تصمیم گیری نیاز داریم. بهترین راه برای رسیدن به تفکری شفاف و دقیق، کسب شناخت درست از روش تعامل هر کدام از سیستم‌هاست و کتاب تفکر سریع و کند، یکی از برترین منابع موجود در این زمینه است.

در قسمتی از کتاب صوتی تفکر سریع و کند می شنویم

در این کتاب درک فعلی من از قضاوت و تصمیم گیری ارائه می شود که متاثر از یافته های روانشناسی دهه های اخیر است. با این حال رد پای ایده های اصلی این کتاب را در یکی از روزهای سال ۱۹۶۹ جستجو می کنم. روزی که روز شانس من بود. 
آن روز از یکی از همکاران خواستم در سمیناری که در دانشکده روانشناسی دانشگاه عبری اورشلیم تدریس می کردم به عنوان مهمان صحبت کند.
عاموس تورسکی در تحقیقات حوزه تصمیم گیری و در واقع در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کرد، ستاره‌ای در حال ظهور به شمار می ‌رفت. بنابراین می دانستم اوقات جالبی را در سمینار سپری خواهیم کرد. در نگاه بسیاری از افرادی که عاموس را می شناختند او باهوش ترین آدمی بود که ملاقات کرده اند. او زیرک، خوش صحبت و پرجذبه بود. حافظه ی خارق العاده برای به خاطر سپاری لطیفه های مختلف و توانایی چشم گیر در کاربرد آن ها در موقعیت های متناسب داشت. هر جا عاموس حضور داشت، به کسی بد نمی گذشت و خبری از لحظات کسل کننده نبود. او آن موقع ۳۲ سال داشت و من ۳۵ ساله بودم.
عاموس درباره ی پژوهشی در دانشگاه میشیگان صحبت کرد که به دنبال پاسخی برای این سوال می گشت: 
آیا مردم آمارگران شهودی خوبی هستند؟
ما می دانیم که مردم به طور شهودی قواعد زبان را به طور شهودی به خوبی می دانند. یک کودک چهار ساله بدون کوچکترین تلاشی کاملاً مطابق با قواعد زبان صحبت می کند در حالی که حتی تصوری هم از وجود چنین قواعدی ندارد. آیا مردم نسبت به اصول اساسی آمار هم به همین ترتیب حس شهودی مشابهی دارند؟ 
عاموس گفت که پاسخ این سوال یک بله مشروط است. در آن سمینار ما بحث پرشوری داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نه مشروط پاسخ بهتری است.

درباره نویسنده کتاب سریع و آهسته فکر کن

دنیل کانمن، دارای مدرک دکتر و محقق ارشد دانشکده امور عمومی و بین الملل وودرو ویلسون، استاد افتخاری روانشناسی و امور عمومی دانشکده وودرو ویلسون، استاد افتخاری روانشناسی یوجین هیگینز دانشگاه پرینستون است. وی در سال ۲۰۰۲ موفق به دریافت  جایزه نوبل در اقتصاد شد.

انتشارات سبکتو

نانوکتاب، محصول دیگری از سبکتو است که دروازه کوچکی را به دنیای بزرگ کتاب ها برایتان باز می کند. نانوکتاب ها خلاصه ای ۳۶۰ درجه ای از کتاب ها هستند که مروری کلی از نکات مهم کتاب را در اختیار شما قرار می دهند. 
با نانوکتاب ها همیشه خلاصه ای کوتاه و مفید از کتاب های مورد علاقه تان را در اختیار دارید. همچنین نانوکتاب ها شما را با کتاب های جدید آشنا می کنند.

بهترین ترجمه کتاب تفکر سریع و کند

بهترین ترجمه با توجه به نظر خوانندگان و سلایق شخصی و همچنین نقادان کتب متفاوت، با در نظر گرفتن این موضوع، ترجمه پیش رو یکی از بهترین ترجمه های کتاب تفکر سریع و کند می باشد.

خرید کتاب تفکر سریع و کند

نسخه صوتی کتاب تفکر سریع و کند را می توانید با صرف هزینه ای بسیار اندک  از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و پس از دانلود به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرا دهید. نسخه چاپی این کتاب از مترجمان دیگر در فراکتاب عرضه شده است و در دسترس شماست. (روی نام نویسنده کتاب کلیک کنید.)

دانلود کتاب تفکر سریع و کند

امکان دانلود کتاب صوتی تفکر سریع و کند در نرم افزار فراکتاب با هزینه ای ناچیز فراهم است. ابتدا آن را از طریق اپلیکیشن دانلود کرده و سپس به آن در کتابخوان گوش دهید.

دانلود کتاب صوتی تفکر سریع و کند

مشخصات کتاب صوتی تفکر سریع و کند در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: دنیل کانمن
گوینده: دادبه دادمهر
موضوع: موفقیت و سبک زندگی، توسعه شخصی
قالب: صوتی

 

کتاب های مشابه نانو کتاب سریع و آهسته فکر کن