کتاب پنج شنبه سوری pdf

متن برگزیده ی نخستین مسابقه ی استانی نمایشنامه نویسی پایداران

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پنج شنبه سوری

«دفاع مقدس فصلی از تاریخ زرین ملت ایران است که در سایه اتکا به خداوند بزرگ، رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) و ایثار و شجاعت رزمندگان اسلام رقم خورد. این افتخار به حمدالهی سال هاست همچون خورشیدی بر تارک تاریخ این سرزمین می‌درخشد. قطعاً عظمت این ایثار و فداکاری و دلاوری شیرمردان و شیر زنان این دیار فراتر از تصورات مردم دنیاست، این که کشوری با انقلابی نو پا، با داشتن دشمنان داخلی و خارجی متعدد بتواند در مقابل تمام ابرقدرت های دنیا بایستد و با افتخار نبردی هشت ساله  که ناعادلانه به آن تحمیل شده بود را با پیروزی به اتمام برساند بیشتر شبیه معجزه است تا واقعیت! برای نسلی که انقلاب و جنگ را ندیده انعکاس این واقعه عظیم بسیار سخت و دشوار است. باید خیلی تلاش کرد تا حق مطلب همان طور که بوده ادا شود چرا که هرگونه کاستی و قصور و عدم شناخت تاریخ و حوادث آن دوران از سوی متولیان فرهنگی جامعه در این امر قطعا باعث انحراف و تحریف واقعیت ها شده و ارزش ها را به ضد ارزش تبدیل می کند.

شاید بتوان گفت راحت ترین و در عین حال تاثیرگزارترین زبان برای انتقال این فرهنگ و تاریخ ناب، زبان هنر باشد. این دنیای راز آلود هزار نقش به خوبی می تواند بدون دادن دستور و تطمیع مخاطب هر آنچه را که می خواهد به تصویر بکشد و به اهدافش برسد؛ حال یا در قاب سینما و تلویزیون و صحنه نمایش و یا در قاب گالری های نقاشی و. .


گزیده ای از کتاب پنج شنبه سوری

فضای نمایش محلی‎ است شبیه یک بازار قدیمی و حجره‎های کوچک و کم زرق وبرق؛ پر سر و صدا و پر رفت و آمد. مردمانی در آمد و شد هستند. صدای کسی که هوره می ‎خواند می‎ آید و در دور دست‎تر صدای فروشندگان میوه که فریاد می‎ زنند. صدای دعوا و جر و بحثی می‎آید و بالا می‎ گیرد. 

جبار، جوانی با کاپشن خلبانی و شلوار شش جیب داد و بیداد کنان با برادر یا همان حزب‎الله وارد می ‎شوند. برادر مردی‎ست خجالتی و با ظاهری مذهبی پیرهنی خاکی رنگ که روی شلوار خاکی رنگ انداخته است و تسبیح بلندی در دست...

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
63
کنگره :
PIR8361‬‬
دیویی :
8‮فا‬2/62‬‬
کتابشناسی ملی :
7298014
شابک :
978-600-331-791-8‬‬‬

کتاب های مشابه پنج شنبه سوری