امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تبر و فرنگ

دفاع مقدس فصلی از تاریخ زرین ملت ایران است که در سایه اتکا به خداوند بزرگ، رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) و ایثار و شجاعت رزمندگان اسلام رقم خورد . این افتخار به حمدالهی سال‎هاست همچون خورشیدی بر تارک تاریخ این سرزمین می‎درخشد.
قطعاً عظمت این ایثار و فداکاری و دلاوری شیرمردان و شیر زنان این دیار فراتر از تصورات مردم دنیاست، این که کشوری با انقلابی نو پا، با داشتن دشمنان داخلی و خارجی متعدد بتواند در مقابل تمام ابرقدرت‎های دنیا بایستد و با افتخار نبردی هشت ساله‎ که ناعادلانه به آن تحمیل شده بود را با پیروزی به اتمام برساند بیشتر شبیه معجزه است تا واقعیت!
برای نسلی که انقلاب و جنگ را ندیده انعکاس این واقعه عظیم بسیار سخت و دشوار است. باید خیلی تلاش کرد تا حق مطلب همان طور که بوده ادا شود چرا که هرگونه کاستی و قصور و عدم شناخت تاریخ و حوادث آن دوران از سوی متولیان فرهنگی جامعه در این امر قطعا باعث انحراف و تحریف واقعیت‎ها شده و ارزش‎ها را به ضد ارزش تبدیل می‎کند.

گزیده کتاب تبر و فرنگ

قهرمان : « در حال خارج شدن» نگو ترا به خدا رَحمتی مَشی.

پدر : -چرا نمیگه برین خانۀ تو؟

فرنگ : یه کاریَه حتماً باید امروز تمامش بُکنیم و گه نه صدای مشتری در میاد!

پدر : فرنگ شوورت دادم تا اَ کارگری که با هم می‎رفتیم و اَ بدبختی که سخت یقه مانه گرفته بود خلاص بشی نه اِیکه بیای اینجا و دوباره روز از نو روزی از نو!

فرنگ : باوه‎م ، برارِ بزرگم، همۀ کس فرنگ، خرج نمیرسه، بیچاره علیمردان از صُب میره کارگری جان می‏کنه چندرغاز بیشتر گیرش نمیاد، اگه نیام کمکش زندگی‎مان همینه که هس دو تیکه اسباب و اثاثیه نمی‎شه اضافه کرد، باوه از دستمزدم یه فرش خریدم یۀ قَزان مسی کوچیک و دو تیکه مِس.

پدر : ای که شد همان آش و همان کاسۀ خانۀ باوات، آی که اگه عروس عراقیا می‌شدی الان با دمت گردو میشکستی.

فرنگ : باوه هیچ وقت دیَه اِی حَرفَه نزن، داغم تازه میشه، آخه باوه‎م، عزیزم که قد آسمان گورسفید دوست دارم نِمُخوام با یاد او بدبختی و خِفَت، قاطی بُکنم و ازت دلخور بشم.

پدر : روزگارتَه می‎بینم می‎گم چه کار دُرسی داشتم می‎کردم ...

صفحات کتاب :
111
کنگره :
PIR8358‬‬
دیویی :
8‮فا‬2/62
کتابشناسی ملی :
7309538
شابک :
978-600-331793-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تبر و فرنگ