امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چهره فراموش نشدنی جبهه مقاومت 

چهره فراموش نشدنی جبهه مقاومت عنوان کتابی است که به قلم معین پرویزی به رشته تحریر درآمده است. این کتاب ۲۲۴ صفحه‌ای توسط انتشارات صریر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان به چاپ رسیده است. کتاب چهره فراموش نشدنی جبهه مقاومت شامل بخش‌های مختلفی ازجمله نقش سردار سلیمانی در وقوع انقلاب اسلامی، عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی ایران و عراق، مسئولیت‌های شهید سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله (ع)، فرماندهی نیروی قدس سپاه، جنگ‌های داخلی عراق، سوریه، کردستان، نقش شهید سلیمانی در مقابله با داعش و فعالیت‌های وی در منطقه غرب آسیا و داخل ایران، وجهه عمومی وی در رسانه‌های ایران و جهان، شهادت سردار سلیمانی و پیامد‌های آن و دیدگاه‌ها و نظرات رهبران گروه‌های مقاومت اسلامی و جهان و متن کامل وصیت‌نامه سردار سلیمانی است.

گزیده کتاب چهره فراموش نشدنی جبهه مقاومت



در تابستان ۱۳۹۳، به دنبال هک شدن ایمیل نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران، مکاتباتی افشا شد که این مقام باسابقه کرد در تهران را مقابل پرسش رسانه‌ها قرار داد. در این مکاتبات، به یک مقام ایرانی بیش از بقیه اشاره شده بود: قاسم سلیمانی. این نخستین بار بود که یک مقام ارشد حکومت اقلیم کردستان عراق با صراحت و با جزئیات به نقش تعیین‌کننده فرماندهی می‌پرداخت که سال‌ها پیش رسانه‌های عراق به او لقب «ژنرال بی‌سایه» داده بودند. در بسیاری از این نامه‌ها از شخص سومی با اسم اختصاری «حاجی» یاد می‌شود؛ فردی که آقای دباغ در برنامه اخیر تلویزیونیِ خود، او را این‌گونه معرفی کرد: «طبیعتاً وقتی اسم سپاه قدس می‌آید، در رأس آن نام قاسم سلیمانی نیز تداعی می‌شود؛ او شخصِ اول خاورمیانه است.» 

امیرعلی حجازی، سرپرست واحد هوافضای سپاه پاسداران، مهرماه ۱۳۹۳ طی گفتگویی تأیید کرد که سلیمانی و ۷۰ نفر از سربازان او به جنگجویان کُرد عراقی کمک کردند و مانع پیشروی داعش شدند. به نوشته خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های اقلیم کردستان عراق، در مردادماه ۱۳۹۳، سلیمانی نسبت به حمله داعش به اربیل هشدار می‌دهد. به دنبال یورش داعش در ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، بارزانی از آمریکا و ترکیه تقاضای کمک می‌کند. دو روز بعد، جنگنده‌های آمریکایی در اربیل به پرواز درمی‌آیند. این در حالی است که ۴۸ ساعت قبل از پیوستن جنگنده‌های آمریکایی به عملیات دفاع از اربیل، یگانی از نیروهای ویژه به فرماندهی سلیمانی و بنا به درخواست شخص بارزانی در کنار پیشمرگان کُرد در حال نبرد با داعش بودند. به دنبال دفع خطر داعش، مسعود بارزانی شخصاً یک نامه تشکر برای ریاست‌جمهوری ایران با این مضمون فرستاد که ایران بار دیگر در سخت‌ترین شرایط به دفاع از اقلیم کردستان عراق برخاسته‌ است.



صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‬‭DSR1668
دیویی :
‏‫‬‭955/0844092
کتابشناسی ملی :
7278871
شابک :
978-600-331-804-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه چهره فراموش نشدنی جبهه مقاومت