دانلود کتاب پشت صحنه جنگ 33 روزه | علی حسن خلیل | فراکتاب

خاطرات معاون سیاسی نبیه بری، مسئول مذاکرات سیاسی در طول جنگ به نمایندگی از حزب الله

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پشت صحنه جنگ 33 روزه

 

کتاب پشت صحنه جنگ 33 روزه، خاطرات معاون سیاسی جنبش امل است در طول جنگ و به دلیل وحشیگری صهیونیست‌ ها و قصد جدیشان برای ترور سید حسن نصرالله، امکان اینکه دبیر کل حزب ‌الله شخصا مذاکرات و بحث‌ های سیاسی را (آن هم با آن حجم سنگین و مذاکرات متعدد و  طولانی با طرف های مختلف) دنبال کند از دست رفته بود.

 در این فضا، به صورت طبیعی وظیفۀ مذاکرات به دوش نبیه بری (رئیس جنبش امل و رئیس مجلس لبنان) افتاد که نزدیک‌ ترین هم ‌پیمان حزب ‌الله به شمار می ‌رفت.
پس از مدت کوتاهی، عرصه بر سران مقاومت تنگ و دسترسی به آن ها سخت شد.

از طرف دیگر، نبیه بری چنان هنر و صلابتی در مذاکرات به نفع مقاومت نشان داد که سید حسن نصرالله، کلیۀ اختیارات مذاکراتی و تصمیم گیری از سوی حزب الله را به نبیه بری تفویض کرد و از آن لحظه به بعد، در سراسر روزهای جنگ، هم در سخنرانی های عمومی و هم در پیام های پشت صحنه، تمامی افراد را برای مذاکره به نبیه بری ارجاع می داد و حرف و تصمیم او را، حرف و تصمیم حزب الله می خواند.

راوی با توجه به سمتش، که معاون سیاسی بری بوده، ارتباط تقریبا هر روزه با معاون سیاسی سید حسن نصرالله (حاج حسین خلیل) داشته (که به نوبۀ خود، رابط سید با نبیه بری محسوب می ‌شده) و طبعا در جریان جزئیات اتفاقات پشت صحنۀ سیاسی جنگ قرار داشته است.
او حالا آنچه در آن عرصه رخ داده بود و روایتی کاملا بکر از صحنۀ سیاسی جنگ 33 روزه محسوب می شود را در کتاب پشت صحنه جنگ 33 روزه عرضه کرده است.

بریده کتاب پشت صحنه جنگ 33 روزه

 

جنگ 33روزۀ سال 2006، که لبنانی‌ها از آن با عنوان «جنگ جولای» یاد می‌کنند و صهیونیست‌ها آن را «جنگ دوم لبنان» می‌خوانند، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین تحولات معاصر منطقه به‌شمار می‌رود.

این جنگ را می‌توان اولین پیروزی واقعی جهان اسلام و جهان عرب بر صهیونیست‌ها، از زمان تأسیس این رژیم تا آن زمان، به‌شمار آورد.

اهمیت این «پیروزی» وقتی آشکارتر می‌شود که بدانیم تا پیش از آن، اسرائیل چنان چهرۀ «پرجبروت» و «قدر قدرتی» از «ارتش شکست‌ناپذیر» خود به نمایش گذاشته بود، که کسب پیروزی بر این رژیم تبدیل به یک «عقده» برای برخی اعراب و مسلمانان شده بود و حتی کوچک‌ترین موفقیت‌ها را «پیروزی» می‌نامیدند.

به‌عنوان نمونه، یکی از فضاحت‌بارترین و سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ معاصر، شکست مصر از اسرائیل در سال 1973 بود که نه‌تنها به نابودی تقریباً کل تجهیزات زرهی مصر انجامید و دو «سپاه» ارتش مصر (شامل چندین لشکر) را در محاصرۀ اسرائیل قرار داد — که با منت صهیونیست‌ها تا مدت‌ها به آن‌ها آب و غذا داده می‌شد — بلکه از آن بالاتر، خطر سقوط حتی به خود قاهره نیز نزدیک شده بود.

 

کتاب پشت صحنه جنگ 33 روزه نوشته علی حسن خلیل به روایت جنگ 33 روزه و خاطرات معاون سیاسی جنبش امل می‌پردازد، برای دانلود کتاب می‌توانید از طریق فروشگاه فراکتاب اقدام کنید.

صفحات کتاب :
384
کنگره :
DS87/65
دیویی :
956/92044
کتابشناسی ملی :
7279188
شابک :
978-622-717787-9
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه پشت صحنه جنگ 33 روزه