کتاب طلبه انقلابی (چاپی و pdf)

جایگاه شناسی توصیفی - تحلیلی «طلبه ی انقلابی»

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
25,000
10%
ت 22,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طلبه انقلابی

کتاب طلبه‌ی انقلابی نوشته سعید هلالی است این کتاب به جایگاه‌شناسی توصیفی - تحلیلی «طلبه‌ی انقلابی» می‌پردازد و سعی می‌کند تمام جنبه‌های این موضوع را بیان کند و روش‌های رسیدن به آن را بگوید. ورود به عالم طلبگی، پیوستن به جرگه ی عالمان دین و حرکت در مسیر نهضت توحیدگستری انبیا و اوصیا، همواره مسئولیت آفرین و دشوار بوده است، اما ویژگی های عصر خمینی و تاثیرات عمیق نهضت اسلامی بر جهان معاصر و ظرفیت های پدید آمده بسیارز گسترده ناشی از آن برای تحقیق هر چه بیشتر اهداف اسلامی، باعث شده تا مسئولیت های بسیار بیشتر، خطیرتر و مشکل تری متوجه حوزه های علمیه، طلاب و عالمان گردد که تنها در صورت انقلابی بودن حوزه و طلبه قابل تحقق می باشند.

در باب «حوزه انقلابی» کمابیش گفتگو شده و می شود، اما درباره ی «طلبه انقلابی» کمتر بحث شده با آنکه نیازهای طلاب بدان بسی بیشتر است. بدین جهت، در این نوشتار به ترسیم سیمای طلبه ی انقلابی، ضرورت انقلابی بودن طلبه، ویژگی های طلبه انقلابی در ساحت بینشی و انگیزشی و رفتاری، راه های رسیدن بدان ها و نیز آسیب ها و شبهات متوجه طلاب انقلابی پرداخته می شود.

گزیده کتاب طلبه انقلابی

«انقلابی‌‌بودن» و «انقلابی‌ماندن»، از دغدغه‌های جدی و راهبردی همه دلسوزان و علاقه‌مندان نهضت اسلامی از جمله مقام معظم رهبری است که در در سال‌های اخیر در دیدار با گروه‌ها و بخش‌های مختلف نمود برجسته‌ای یافته است. ایشان در 25 اسفند 1394 ابتدا دو دیدگاه را درباره مسائل حوزه مطرح کردند: یک نگاه به مسائل عمومی‌حوزه؛ مانند علم، تربیت علمی، تحقیق، اخلاق، مسائل مدیریتی، مسائل سازمانی، کتاب‌های درسی، چگونگی درس‌خواندن و غیره که البته در آن جلسه مد نظر ایشان نبود. نگاه دیگر، وضعیّت رشد و بلوغ تفکر انقلابی و تداوم روحیه و منش انقلابی در حوزه که بسیار حائز اهمیت است و اگر از مقولۀ قبلی مهم‌تر نباشد، به همان اندازه وزانت و اهمیت دارد. 

ایشان پس از تبیین نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار حوزه و طلاب در پیروزی انقلاب، در سخنانی صریح و هشدارآمیز به وجود برخی انگیزه‌ها برای‌انقلاب‌زدایی از حوزه‌های علمیه اشاره و تأکید کردند که اگر بخواهیم نظام اسلامی، «اسلامی» بماند، باید حوزه «انقلابی» بماند و باید در این زمینه احساس خطر کرد و به فکر علاج بود. این امر نیز به فکر و اندیشه، تدبیر و برنامه‌ریزی حکمت‌آمیز نیاز دارد تا بینش و حرکت انقلابی در حوزه گسترش پیدا کند.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
280
کنگره :
DSR1692‭‬ ‭/ر9‏‫‭‏‫‭ھ8 1397
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
5111250
شابک :
978-600-8857-49-5

کتاب های مشابه طلبه انقلابی