کتاب مهندس مسلمان pdf

سرگذشت و زندگینامه مهندس منوچهر سالور (پدر صنعت سیمان ایران)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 65,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهندس مسلمان

دفتر مذهبی کارخانه‌های سیمان دورود که کار تبلیغی و ارشادی خود را، در کنار کارخانه‌های سیمان دورود، از سال 1340 شمسی آغاز کرد و در طی سالیان دراز، با وجود مشکلات فراوان، توانست خدماتی انجام دهد و شما خواننده گرامی با گوشه‌ای از آن ها، در صفحات کتاب مهندس مسلمان آشنا خواهید شد، خدمات خود را مرهون حمایت‌ها و عنایت‌های بی دریغ جناب آقای مهندس منوچهر سالور که در آن زمان، مدیریت عامل آن شرکت را به عهده داشت، می‌داند. 

زیرا بسیار اتفاق می‌افتاد که خطراتی بزرگ، دفتر مذهبی را تهدید می‌کرد و ایشان با نهایت بزرگواری، خود را سپر قرار می‌دادند و آن دفتر را از خطرها می‌رهانیدند.

در طول آشنایی چندین ده ساله دفتر مذهبی با ایشان، رفته رفته با شخصیت والا و کم نظیر ایشان آشنا و به خدمات خالصانه و همه جانبه ایشان، به اسلام و تشیع، به مملکت و ملت، به تولید و صنعت، به آبادی و آبادانی و استقلال کشور، آگاه گردید و خود را موظف دانست، برای ثبت در تاریخ و برای یاد دادن راه سعادت به جوانان و نسل‌های آینده این مرز و بوم، خلاصه‌ای از زندگانی ایشان را به نگارش در آورد و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

یکی از خصوصیات بارز آقای مهندس سالور، اجتناب از مطرح شدن و مورد ستایش قرار گرفتن است، به طوری که هرگز اجازه نمی‌داد کسی زبان به ستایش او بگشاید و خود نیز همواره خدمات انجام شده را به همکاران خود نسبت می‌داد و آنان را ستایش می‌کرد. امیر مؤمنان علی(ع) می‌فرماید: ستایش کسی بیش از استحقاق او، تملق و چاپلوسی و کمتر از حد استحقاق او، دلیل ناتوانی یا نشانه حسد انسان است.


سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
818
کنگره :
HD9622‬‬
دیویی :
338/4766694092‬‬
کتابشناسی ملی :
7304578
شابک :
978-622-717778-7

کتاب های مشابه مهندس مسلمان