امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سواد رسانه ای و والدگری رسانه ای در فضای مجازی

کتاب سواد رسانه ای و والدگری رسانه ای در فضای مجازی نوشته بهاره نصیری و آمنه بختیاری توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی منتشر شده است. توجه به سواد رسانه ای در خانواده؛ یعنی جایی که فرزندان در آن اولین اصوول زندگی را فرا می گیرند، اهمیت بسیاری دارد. والدین همواره الگوی رفتاری فرزندان خویش در تمامی وجوه زندگی محسوب می شوند و از این روست که آن ها باید نقش خود را در زندگی رسانه ای فرزندشان نیز درک کرده و به سادگی از این مسئله عبور نکنند. بهتر است والدین بدانند که

رسانه به عنوان والدین مجازی و شبانه روزی، به ایفای نقش و رقابت با والدین و افراد دنیای حقیقی می پردازد و ذهن کودکان را از بینش های مورد نظر خود پر می کنند. در کشوور ما در چند سال گذشته رسانه هم از بعد سوخت افزاری فناوری های نوین و هم از بعد میزان استفاده کنندگان و مخاطبان گسترش چشمگیری داشته و علاقه مندی خانواده های ایرانی به رسانه های نوین و مظاهر فناوری های جدید ارتباطاتی (اینترنت، موبایل، فضوای مجازی و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ...( زبانزد خاص و عام است اما در کنار این بستر ارائه شده، ترویج و آموزش سواد رسانه ای برای والدین که با این مفهوم بیگانه هستند، کماکان مغفول باقی مانده است.

والدگری رسانه ای به شیوه های هدفمند رفتار والدین در تعامل با فرزندانشان در مورد نحوه استفاده از رسانه ها و تأثیر برخی از جنبه های محدود کردن زمان فرزندان در استفاده از رسانه ها یا تشویق کردن آن ها به مشاهده محتوای مشخصی است. (اوکونوور. ات. ال، 2113 ) والدین می توانند با شناختی که از ظرفیت ها، نیازها و حساسیت های فرزندانشان دارند، نظام رفتاری آنان را در استفاده از رسانه ها تعیین کنند و مهارت های برقراری ارتباط موثر و نافذ در این خصوص را کسب نمایند.

صفحات کتاب :
271
کنگره :
P96‭‬‭‬‭
دیویی :
302/230955‬‬‬
کتابشناسی ملی :
7413857
شابک :
978-622-6304-83-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سواد رسانه ای و والدگری رسانه ای در فضای مجازی