امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زبان و ادبیات عربی (7)

در کتاب زبان و ادبیات عربی (7) به این نکته توجه می شود که ارزیابی کتب درسی گامی اساسی در جهت بهبود کیفی متون آموزشی است و فرصتی را برای استادان، مؤلفان و مترجمان فراهم می کند تا کتاب های هدفمند و مطابق با سرفصل و برنامه درسی تألیف کنند و عرصه را برای یک رقابت سالم مهیا نمایند.

گروه زبان و ادبیات عربی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی یکی از ١٧ گروه علوم انسانی است که از سال ١٣٧۵ با همکاری جمعی از استادان فرهیخته، کار نقد و بررسی کتاب های درسی دانشگاهی را آغاز کرده است و تاکنون موفق شده است بیش از ۴٠٠ کتاب درسی را مورد نقد و بررسی قرار دهد. گروه زبان و ادبیات عربی در دوره جدید که از نیمه سال ١٣٩٠ کار خود را آغاز کرده است تلاش دارد با همکاری اعضای گروه که از استادان و اعضای

هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور انتخاب شده اند و داوران کتاب ها که از همه دانشگاه های دولتی و آزاد برگزیده می شوند فرصتی را برای نقد فراهم کند چه این که، نقد، آینه است و آینه زبان اصلاح است نه زبان شکستن. نقد تحلیل و ارزیابی است نه ذهن آزاد و وارسته از حب و بعض، ضروری ترین ابزار معنوی . «زنده باد و مرده باد» هرگونه نقد است. وقتی از امام علی (ع) می پرسند که ورزیده ترین شاعران کیست، مولا پس از نقد کلی شعر به داوری درباره شاعر می پردازد و با لقب الملک الضلیل، امروءالقیس شاعر عاشقانه سرا را برتر از همه شعرا می داند؛ یعنی نقد شعر با نقد شاعر فرق می کند.

صفحات کتاب :
198
کنگره :
PJA2026
دیویی :
492/709
کتابشناسی ملی :
7409387
شابک :
978-622-6304-72-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه زبان و ادبیات عربی (7)