نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سرزمین موعود توسط باراک اوباما (نویسنده کتاب) نوشته شده و توسط الهام شریف و فاطمه باغستانی (مترجمین کتاب) ترجمه شده است.

معرفی کتاب یک سرزمین موعود

کتاب یک سرزمین موعود چهارمین اثر باراک اوباما  رئیس جمهور سابق آمریکا است. اوباما در کتاب سرزمین موعود  خاطرات خود را با صمیمانه‌ترین لحن ممکن ارائه می‌دهد، خاطراتی که از دوران کودکی او شروع و تا پایان ریاست جمهوری اش ادامه دارد.

خلاصه کتاب یک سرزمین موعود

باراک اوباما در کتاب یک سرزمینِ موعود، با جزئیات و بسیار موشکافانه، مسائل مهمی را مورد بررسی قرار داده است.
او با جزئیات کامل به زندگی شخصی و سیاسی خود می‌پردازد و از پشت پرده‌ی بسیاری از وقایع سخن می‌گوید و اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد که گاه در بهت و حیرت فرو می‌روید.

در این کتاب باراک اوباما، فقط به مسائل سیاسی اکتفا نمی‌کند و شرح جذابی از روابط اعضای خانواده‌ی خود ارائه می‌دهد و شما را با دختران و همسرش نیز آشنا می‌سازد و همین موضوع به صمیمیت و صداقت کتاب سرزمین موعود اضافه می‌کند.

 

کتاب یک سرزمین موعود از باراک اوباما

متن کتاب یک سرزمین موعود

در مورد من یک اصل کلی وجود دارد و آن این است که خیلی کند راه می‌روم. میشل گاهی با بی‌صبری گِله می‌کند که راه رفتنم مثل هاوایی‌هاست.
اما در سایه‌گذر قدم برداشتنم متفاوت بود. من از تاریخی که آنجا شکل گرفته بود و پیشینیانم آگاه بودم. گام‌هایم بلندتر و سریع‌تر می‌شد.
صدای قدم برداشتنم روی سنگ با صدای پای مأموران سرویس مخفی امریکا که با فاصلهٔ چند متر پشت من بودند، ترکیب می‌شد و انعکاسش شنیده می‌شد.
وقتی به پلکان انتهای سایه‌گذر رسیدم (میراث فرانکلین دلانور روزولت و صندلی چرخدارش، او را تجسم کردم که دارد لبخند می‌زند، غبغبش بیرون زده، چوب سیگارش را بین دندان‌های جلویش نگه داشته است و تلاش می‌کند از پلکان بالا بیاید)، برای محافظانی که اونیفورم تنشان بود و آن‌سوی در شیشه‌ای ایستاده بودند، دست تکان دادم.
گاهی اوقات محافظان خیل بازدیدکنندگان هیجان‌زده را دور نگه می‌داشتند، اما من اگر وقت داشتم، دلم می‌خواست با تک‌تک آن‌ها دست بدهم و بپرسم اهل کجا هستند. البته معمولاً به سمت چپ می‌چرخیدم، دیوار بیرونی اتاق کابینه را دنبال می‌کردم و از در دفتر بیضی وارد می‌شدم، با کارمندان شخصی‌ام خوش‌وبش می‌کردم، برنامهٔ کاری‌ام را می‌گرفتم، یک فنجان چای داغ می‌نوشیدم و کارهای آن روز را شروع می‌کردم.

چندبار در هفته، از دفتر کار به سمت سایه‌گذر می‌رفتم تا باغبان‌ها را که همگی از کارمندان خدمات پارک ملی بودند و در باغ گل رز کار می‌کردند، پیدا کنم. بیشتر آن‌ها مُسن بودند و لباس‌های فرم سبز خاکی می‌پوشیدند و گاهی برای در امان ماندن از آفتاب کلاه آفتابگیر سرشان می‌کردند و در برابر سرما بادگیری حجیم تن می‌کردند.
اگر تند نمی‌دویدم، مکثی می‌کردم و بابت گیاهان تازه‌ای که کاشته بودند، تشکر می‌کردم یا از خرابی‌های طوفان شب گذشته با آن‌ها حرف می‌زدم و با شوری وصف‌ناپذیر برایم کارهایشان را توضیح می‌دادند. آن‌ها کم‌حرف بودند، حتی با یکدیگر با ایما و اشاره و تکان دادن سر حرف می‌زدند و هر کدام روی کار شخصی خودشان تمرکز داشتند، اما همهٔ آن‌ها با شکوهی هماهنگ راه می‌رفتند.
یکی از مسن‌ترین‌هایشان اِد توماس بود. مردی قدبلند، قوی و سیاه‌پوست با گونه‌های آفتاب‌سوخته که چهل سالی می‌شد در کاخ سفید مشغول به کار بود. نخستین‌باری که او را ملاقات کردم، دستش را داخل جیب پشتش کرد تا دستمالی درآورد و قبل از دست دادن با من، دست‌هایش را پاک کند.
دستش با آن رگ‌ها و گره‌های برجسته همانند ریشه‌های یک درخت مرا در برگرفت. پرسیدم قرار است تا چه زمانی قبل از بازنشستگی‌اش در کاخ سفید بماند. 

کتاب یک سرزمین موعود مناسب چه کسانی است؟

اگر سیاست و علوم اجتماعی برای شما جذاب است کتاب یک سرزمین موعود را از دست ندهید. کتابی از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که اطلاعات بسیار زیادی از سیاست از جمله نقاط تاریک و روشن کاخ سفید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره نویسنده کتاب یک سرزمین موعود

او با نام کامل باراک حسین اوباما در چهارم اوت 1961 در ایالت هاوایی به دنیا آمد. چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا فرزند یک مهاجر کنیایی سیاه‌پوست است و با وجود این‌که پدر حقیقی و حتی پدرخوانده‌اش هر دو مسلمان بوده‌اند اما وی با آموزه‌های مسیحیت تربیت شده است.
اوباما تا چهار سالگی در کشور اندونزی زندگی می‌کرد و به مدرسه‌ی کاتولیک‌ها می‌رفت و به همین روی امروزه نیز خود و همسرش عضو کلیسای متحد هستند.
اوباما در دانشگاه کلمبیا تحصیل می‌کرد و در سال 1983 مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی علوم سیاسی با گرایش روابط بین‌الملل دریافت نمود.
او برای ادامه‌ی تحصیل چندین سال کار کرد تا این‌که بالاخره توانست با دریافت کمک هزینه‌ی تحصیلی در سال 1988 به دانشکده حقوق هاروارد برود. او در همین ایام بسیار خوش درخشید و به مقام ریاست نشریه قانون هاروارد دست پیدا کرد.
بالاخره اوباما توانست در سال 2004 وارد سنا شود و با کمک مشاوران حرفه‌ای توانست پله‌های ترقی را با سرعت طی کند.
این چهره‌ی سیاسی به مدت هشت سال‌ یعنی از 2009 تا 2017 رئیس جمهور کشور آمریکا بود و به واسطه‌ی اقداماتی که داشت تأثیر چشمگیری بر معادلات دنیای سیاست گذاشت.

دانلود کتاب یک سرزمین موعود

برای  تهیه و دانلود pdf کتاب یک سرزمین موعود از باراک اوباما می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب اقدام کنید.

کتابشناسی ملی :
7543984
شابک :
978-622-220-710-6
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
780
کنگره :
E907
دیویی :
‫‬‮‭973/932092

کتاب های مشابه یک سرزمین موعود