امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از هیچ تا همه چیز

کتاب از هیچ تا همه چیز اثری برجسته تاثیرگذار از مدیر و مدیرمسئول دیرینه استارباکس درباره مسئولیت های جدید رهبران، کسب و کار ها و شهروندان در دنیای امروز از نگاه شخصی او به کار و زندگی است.

هاروارد شولتز در کتاب از هیچ تا همه چیز به دنبال پاسخ برای سوالاتی می گردد که امروز برای هر جامعه ای ضروری هستند؛ما چه چیزی را مدیون یکدیگر هستیم؟ چه وظیفه ای در قبال هم داریم؟ چگونه می توانیم انگیزه ها، نبوغ و حتی دردهای خود را به چیزی معنادارتر از موفقیت فردی پیوند بزنیم؟ وظیفه ما در جایی که کار و زندگی میکنیم، چیست؟از هیچ تا همه چیز با روایتی در هم پیچیده از خاطرات بی پرده، داستان پرفرازونشیب تلاش و مسئولیت پذیری، و اثباتی بر اینکه آدم های عادی نیز می توانند کارهای غیرعادی انجام دهند؛ نمای پشت صحنه ای از تلاش های بی چون و چرای هاروارد شولتز برای به چالش کشیدن نظریات کهنه درباره نقش تجارت جهانی امروز است.  کتاب از هیچ تا همه چیز، در قلب خود روایت الهام بخش و امیدوارکننده حقیقتی است که وقتی برای هدفی بزرگ تر از اهداف شخصی خودمان برمی خیزیم، سخن می گوییم و دست به دست هم می دهیم، اتفاق می افتد.

گزیده کتاب از هیچ تا همه چیز

آن ها به تماس هایم پاسخ نمی دادند. تلفن را روی من قطع می کردند. با بدبینی یا تردید با من مواجه می شدند و می گفتند بعداً به من پاسخ خواهند داد، اما چنین نمی کردند. بعضی از آن ها که خود را آگاه تر از من می دانستند، نصیحت می کردند که ایدة ساخت اسپرسوبار و فروش نوشیدنی های عجیب در فنجان های کاغذی احمقانه است و درواقع من را احمق خطاب می کردند. برخی از تجار موفق سیاتل ایدة من را مسخره کردند و فروتنانه به دلایل شکست آن اشاره کردند. افراد بسیاری دست رد به سینه ام زدند. گاهی اوقات پیش از ملاقات با سرمایه گذاران احتمالی چند دقیقه قدم می زدم تا قدری آرام شوم.

باور کردن انتقادها بسیار آسان بود. اما من کوتاه نمی آمدم. اعتقاد نداشتن دیگران به رؤیاهای شما به معنای ناممکن بودن آن ها نیست. در طول یکی از جلسات گفتم: «بسیار مهم است که به ریشه های قدیمی کسب وکارمان بازگردیم. بیایید دوباره دست به کار شویم و دست هایمان را گِلی کنیم!» این را درحالی که دستانم را مقابل آن ها گرفته بودم، عنوان کردم. گِلی کردن دست ها به شعاری تبدیل شد که همیشه تکرار می کردم. درواقع، یک روز درحالی که از بخش معماری و طراحی فروشگاه های استارباکس عبور می کردم، پوستری توجه مرا به خود جلب کرد. تصویری از یک جفت دست گِلی با این نوشته، «جهان به کسانی تعلق دارد که از گِلی شدن دست های خود هراس ندارند».

 درخواست کردم تا پوستر را قرض بگیرم و آن را با خود تا طبقة هشتم بردم و بر دیوار اتاق هیئت مدیرة تیم اجرایی آویختم تا هر بار که جلسه ای داشتیم، تیم اجرایی استارباکس بتواند آن را ببیند. گِلی کردن دست ها همچنین به این اشاره داشت که بدانیم قدرت و موفقیت کسب وکارمان از کجا نشئت گرفته است. منشأ آن اتاق هیئت مدیره نبود، بلکه این موفقیت از پایین ترین مرتبه، یعنی فروشگاه ها و مدیران و باریستاهای آن، حاصل می شد.

کتابشناسی ملی :
6124304
شابک :
978-622-220-172-2
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
447
کنگره :
HD9199‭‬
دیویی :
647/9573

کتاب های مشابه از هیچ تا همه چیز