امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 200,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان

کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان نوشته محمدرضا سرشار است که توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است. کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان در زمینه تاریخ و شامل انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر روسیه و انقلاب اسلامی ایران در قالب سی و پنج داستان بلند و رمان است.

گزیده کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان

داستان بلند 314 صفحه ای «سال های بنفش » ماجرای پسربچه ای روستایی به نام علی است، که با خانواده اش در روستایی به نام «خواجه نفس » در حومۀ بندر ترکمن (آن زمان: بندر شاه)زندگی می کرده است. او تازه کلاس چهارم دبستان را به پایان رسانده و آمادۀ ورود به کلاس پنجم است که روحانی جوانی به نام سیدرسول به روستای محل زندگی آن ها تبعید می شود. اهالی این روستا همگی ترکمن و اهل سنّت اند؛ و علی و خانواده اش که شیعه اند، بومی واقعی آنجا نیستند. پدر علی  اوستا ابوالحسن در اصل گرگانی است؛ و از حدود بیست سال پیش به «خواجه نفس » آمده و در آنجا به شغل خیاطی اشتغال دارد. در این روستا یک پاسگاه ژاندارمری نیز هست، که رئیس آن، سرگروهبان عابدی، با پدر علی سلام و علیکی دارد. بنابر این، از طریق او، سیدرسول در تنها اتاق اضافی خانۀ اوستا ابوالحسن ساکن می شود. که این، خود، سرچشمۀ تمام حوادث بعدی داستان و در واقع علت وجودی آن می شود.

اوستا ابوالحسن در حد خود شخصی دیندار است. به همین سبب، از رفت و آمد پسرش با سیدرسول ممانعت نمی کند. این موضوع، به نوبۀ خود سبب می شود که چشم و گوش این پسربچۀ روستایی به روی مسائل تازه ای باز شود، و پای او را به مبارزه های سیاسی علیه رژیم محمدرضا پهلوی بکشاند؛ و سرانجام نیز موجب دستگیری وی در دوران دانشجویی، و محکومیتش به پانزده سال زندان شود.

کتابشناسی ملی :
6223081
شابک :
‫‬‭978-964-531-182-5
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
916
کنگره :
‏‫‬‭PIR3869
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭8‮فا‬3/6209

کتاب های مشابه سه انقلاب در داستان بلند و رمان