امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
20,000
15%
ت 17,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شرح خطبه منای امام حسین علیه السلام

کتاب خطبه منای امام حسین علیه السلام نوشته محمدرضا حدادپور جهرمی است که توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است.
خطبه مِنا را می‎توان آهنگ رسمی طلیعه کربلا و حماسه عاشورا نامید، چرا که برای نخستین بار در چنان شرایطی و در یک تریبون رسمی، امام علیه السلام در همایشی، بزرگان دین و سیاست را دور هم جمع کرده و ضمن اعلام هشدار و بیدار نمودن فطرت‎ های خواب‎آلود مسلمین، رنج‎های حقیقی که دامن اسلام و مسلمین گرفته را معرّفی کرده و با شدّت از آن اعمال و عُمّال برائت جستند.

نویسنده تلاش کرده است در ده گفتار، به شرح مختصر «خطبه منای امام حسین علیه السلام» بپردازد‎ و از سویی تلاش کرده‎ نگاه خویش را از اوضاع فعلی جامعه هم برندارد؛ چرا که معتقد است نمی‎توان چشم را از اوضاع و نیازهای فعلی مسلمین پوشاند و به تفسیر دین و قرآن و قیام عاشورا پرداخت!
نویسنده با شرح این خطبه درصدد تبیین شرایط جامعه اسلامی در دهه 60 هجری، اهداف قیام امام حسین علیه السلام، عبرت آموزی از قیام عاشورا و همچنین بصیرت بخشی به مخاطبان در زمینه احتمال تکرار حوادث مشابه در جامعه اسلامی ماست.

 

بخشی از متن کتاب خطبه منای امام حسین علیه السلام

ازبین بیانات عرشی خامس آل عبا حضرت اباعبدالله (ع)، خطبه منا از شور و حرارت و حساسیّت و وزانت و قوّه بیان و شرایط ویژه‌ای برخوردار است، امّا همانگونه که شاهدیم کمتر شیعه از نام و مفاد بلند این خطبه آگاه است چه برسد به دیگران و اغیار!

 

خطبه مِنا را میتوان آهنگ رسمی طلیعه کربلا و حماسه عاشورا نامید. چرا که برای نخستین بار در چنان شرایطی و در یک تریبون رسمی، اپوزیسیون مُحِق جهان اسلام در همایشی، بزرگان دین و سیاست را دور هم جمع کرده و ضمن اعلام هشدار و بیدار نمودن فطرت‌های خواب آلود مسلمین، رنج های حقیقی که دامن اسلام و مسلمین را گرفته معرفی کرده و با شدت از آن اعمال و عمّال برائت جستند.

وقتی اپوزیسیون رسماً و در همایش بزرگی اعلام برائت از حاکمیّتی می‌کند حدّاقل از دو حال خارج نیست، یا عرصه را بر خود تنگ دیده و آخرین گلوله‌های خویش را قصد دارد شلیک کند یا نقشه‌ای عمیق برای سرنگونی همیشه خط وجریان مخالف خویش دارد و با سخنرانی عمومی در مکه، امالقرای مسلمین، قصد دارد تمام دنیا را بر سر جریان مخالفش خــراب نماید.

 

دانلود خطبه منای امام حسین علیه السلام (pdf)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf خطبه منای امام حسین علیه السلام فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک فایل الکترونیکی تهیه کنید.

صفحات کتاب :
176
کنگره :
‏‫‬‮‭BP41/7‏‫‬‮‭/ح4ش4 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭297/953
کتابشناسی ملی :
4362892
شابک :
978-600-441-054-0
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه شرح خطبه امام حسین علیه السلام در منا