نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خاطرات یک فرشته

کتاب خاطرات یک فرشته دفتر طوبی به سبک رمان و داستان به شرح زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخته است. تمامی رویدادهای زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در این کتاب انعکاس یافته است، به گونه ای که می توان گفت یک دوره از زندگانی حضرت بیان شد است.

کتاب خاطرات یک فرشته مجموعه داستان‌هایی است که از زبان فرشته زندگی ائمه معصومین را روایت می‌کند و هر جلد از این مجموعه به نام دفتر به نام یکی از ائمه معصومین علیهم السلام است. دفتر حاضر «دفتر طوبی» به سبک زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌پردازد.

در این کتاب آمده، هر فرد یک فرشته به عنوان موکل دارد که کارهای معنوی او را انجام می‌دهد. ائمه علیهم السلام هم از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. موکلشان به اندازه روح بزرگ و وسیع آن بزرگواران از ویژگی‌های خاصی دارا بودند.

کتاب خاطرات یک فرشته از قبل از تولد آن حضرت شروع می‌شود تا تولد، مرگ مادر، ازدواج و فوت پدر بزرگوارشان و تا بعد از شهادت آن مظلومه عالم سیر زندگی آن بزرگوار را روایت می‌کند.

گزیده کتاب خاطرات یک فرشته

«طوبی قدم‌هایش را محکم برداشت. همین که پشت در رسید بهتر توانست صداها را بشنود، متوجه شد جمعیت زیادی پشت در ایستاده‌اند. ابتدا فرد عدوی را خطاب کرد و به او گفت: « به راستی تو آمده‌ای خانه مرا آتش بزنی؟» عدوی پاسخ داد: «اگر شوهرت نیاید حتما این کار را خواهم کرد!» طوبی پشت در ایستاد و با اندوه گفت: «روزگار زیادی نیست که پدرم دنیایتان را ترک کرده، غم او برایم بس است. مرا به حال خود واگذارید!» عدوی با صدای بلندتری گفت: «در را باز کن!»

در آن جا روح با اشاره به من فهماند که طوبی را تنها نگذارم و رسالتش را به وی یادآوری کنم. به طوبی گفتم: «پایداری تو خواست پروردگار توست. در انجام آن سستی نکن» این کلام را چند بار در قلبش زمزمه کردم. بعد از آن بود که طوبی با صلابت گفت: «اجازه نخواهم داد ایلیا را ببرید!».

کتابشناسی ملی :
5990858
شابک :
978-964-531-319-5
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
95
کنگره :
PIR8349
دیویی :
8‮فا‬3/62

کتاب های مشابه خاطرات یک فرشته