امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهید صدر

کتاب شهید صدر، ترجمه فارسی کتاب «خفایا و اسرار من سیره الشهید محمدباقر صدر» تألیف آیت‌الله عفیف نابلسی است که در آن خاطرات و ناگفته‌هایی از زندگی آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر صدر بازگو شده است. ابتدا سفر شهید صدر به لبنان روایت شده است. سپس در خصوص حزب الدعوه صحبت شده است. در ادامه دیدارهای رسمی دولت بغداد یا مراجع مطرح شده است. دعوت علنی به مرجعیت سیدصدر، نمونه‌ای از درس خارج سیدصدر، سفر به ایران، وکیل شهید صدر در بغداد، سفر به کویت، نقش سیدصدر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ... نیز در ادامه روایت شده است. در نهایت نیز ویژگی‌های شخصیتی سید معرفی شده است.

درباره زندگی، اندیشه و سلوک شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر شهیدش بنت الهی صدر، پژوهش‌های زیادی در جهان عرب انجام شده است. اما امتیاز کتاب پیش رو، این است که به قلم یکی از شاگردان شهید صدر نوشته شده است که هم اکنون مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر صیدای لبنان است و در این شهر نماز جمعه برپا می‌کند و رئیس هیأت علمای جبل عامل لبنان نیز است.

گزیده کتاب شهید صدر

شهید محمدباقر صدر دو بار به لبنان سفر کرد: بار اول زمانی که دخترعمویش «ام جعفر» را به نکاح او درآوردند و وقتی «رباب سادات » همراه برادرش سید موسی به لبنان آمد، و دیدار حاصل شد، پیوند و عروسی در فضایی خانوادگی در آنجا برگزار گردید. 

سید موسی که به واسطه ذکاوت و فراست خود دوست داشت چیزی از نبوغ فقیه و مرجع و فیلسوف جدید خود را به فرهیختگان لبنانی بشناساند در را به روی چند روشنفکر و عالم گشود و همه آنان در مقابل این جوان شاداب و مبتکر و اندیشمند سر خم کردند. حضور علمی بی نظیر او به نحوی خارق العاده قادر بود مجالس علمی را به جنبش درآورد. او نه تنها نویسنده و صاحب نظر، بلکه حافظه‌اش خزانه علوم بسیاری بود و به این ترتیب می توانست با اطمینان پاسخگوی سؤالات باشد.


صفحات کتاب :
119
کنگره :
BP55/3‭/ص‌416‏‫‭ن23041 1395
دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
4221413
شابک :
978-964-531-981-4‮‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه شهید صدر