امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید چاپی
50,000
15%
ت 42,500
نظر شما چیست؟

کتاب متولد بهمن، نوشته روح‌الله رشیدی، نیم‌نگاهی به خاطرات خواننده ترانه «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، استاد اسفندیار قره‌باغی دارد.

معرفی کتاب متولد بهمن

گاه برخی چهره‌ها به دلیل خاصی برای انسان چهره ماندگار می‌شوند؛ برای اختراعی، نگارش کتابی، انجام حرکتی ویژه و بسیاری کارهای دیگر. اسفندیار قره‌باغی یکی از این چهره‌های ماندگار است که به دلیل خواندن ترانه خاطره‌انگیز و باشکوه «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» ماندگار شد.

صدای اسفندیار قره‌باغی این روزها با پدیده جهانی استکبارستیزی پیوند خورده است. این صدا، واسطه و ‌حاملِ شاخص‌ترین قطعه موسیقی ضداستکباریِ عصر ما است کتاب متولد بهمن، گوشه‌ای است از دنیای بزرگ تجربه موسیقی در عصر انقلاب اسلامی.

مستند صدای انقلاب

مستند «صدای انقلاب»، به بررسی زندگی و آثار دکتر اسفندیار قره‌باغی استاد موسیقی ایرانی اختصاص دارد. فردی که نوای «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو»اش هنوز در گوش خاطرات ما زنده است. مستند صدای انقلاب

خلاصه کتاب متولد بهمن

کتاب متولد بهمن از سری کتاب‌های تاریخ شفاهی موسیقی و هنر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حاصل ۲۰ ساعت گفتگوی روح‌الله رشیدی با اسفندیار قره‌باغی است. در این کتاب، فرازها و مقاطع مهمی از سرگذشت موسیقی ایران از سال‌های دهه چهل و ‌پنجاه به این سو، در قالب خاطرات استاد قره‌باغی مرور شده است‌.

یکی دیگر از فصل‌های مهم متولد بهمن، بازخوانی رویدادها و تحرکات اهالی موسیقی، همزمان با روزها و شب‌های منتهی به بهمن ۵۷ است اما درخشان‌ترین بخش کتاب، آنجاست که اسفندیار قره‌باغی با ورود به مرکز موسیقی صداوسیما، همراه با جمعی از نامداران شعر و ‌موسیقیِ آن روزگار، به خلق قطعات و آثار پرشکوه و ماندگاری مانند «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» و صدها اثر دست می‌زند و مخاطب، با مرور خاطرات قره‌باغی، به واقع تاریخ موسیقی انقلاب را نیز بازخوانی می‌کند.

کنگره :
ML410‭‬ ‭/ق4‏‫‬‬‮‭ر5 1398
دیویی :
789/092
کتابشناسی ملی :
5607351
شابک :
978-622-95590-4-8
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
240

کتاب های مشابه متولد بهمن