امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الحکمة الاشراقیه

کتاب الحکمة الاشراقیه، مشتمل بر متن کتاب حکمة الاشراق اثر «شیخ شهاب‌الدین یحیی سهروردی» به زبان عربی است. اثر حاضر که مجلّدی از مجموعة «الحکمة الإشراقیه» است، با هدف آشنایی بیش‌تر مخاطب با اندیشه‌ها و افکار فلسفی «سهروردی» و نظریات بدیع وی در حکمت شیعی به چاپ رسیده است.

 کتاب، مشتمل بر دو پیشگفتار دربارة «سهروردی» و اندیشه‌ها و آثار وی، بخش «از پیله تا پرواز» در شرح زندگی «سهروردی»، معرّفی آثار وی و متن کتاب «حکمه الاشراق» است که «حکمه الاشراق» خود از سه مقاله با عنوان‌های فی المعارف و التعریف، و فیها ضوابط سبعه؛ فی الحجج و مبادئ ها؛ و هی تثقل علی ضوابط و فی المغالطات و بعض الحکومات بین احرف اشراقیه و بین بعض احرف المشادئین تشکیل شده است

گزیده کتاب الحکمة الاشراقیه

در روزهای سرد در فصل زمستان سال 1343 راقم این سطور، سفری کرد به شهر حلب در سوریه به نیت جستجوی آثاری مربوط به پایان عمر حکیم جوان ایرانی "شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی" که در این شهر زندانی شد و سپس به قتل رسید. 

به دنبال تحقیقاتی که پیرامون زندگی و مرگ او کرده بودم، رهسپار قلعه بزرگ حلب شدم و اطاقی را که در آن محبوس شده بود و "حبس الدم" نام داشت یافتم. فضایی بود کوچک و زیرزمین بدون پنجره و فقط در سقف آن روزنه ای بود که از آن کمی نور بر داخل این فضا می درخشید. 

صفحات کتاب :
542
کنگره :
‏‫‭BBR724 1391
دیویی :
‏‫‭189/1
کتابشناسی ملی :
2718102
شابک :
978-964-426-583-9
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه الحکمة الاشراقیه