نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نیکالای گومیلیوف و مشرق زمین 

کتاب نیکالای گومیلیوف و مشرق زمین دربردارنده تحلیل و بررسی آثار «نیکلای استیپارنوویچ گومیلیوف» است. گومیلیوف، شاعر، نویسنده و نمایشنامه نویس سده بیستم روسیه و بنیان گذار مکتب «آکمه ایسم» در روسیه است. مطالب اثر در دو فصل تدوین شده که فصل نخست به معرّفی زندگی و آثار نیکلای گرمیلیوف اختصاص دارد. 

نگارنده در بخشی از این فصل، به ویژگی های مکتب آکمه ایسم و جایگاه آن در آثار گوملیوف نیز اشاره کرده است. در فصل دوم، آثاری از گومیلیوف که با الهام از فرهنگ شرقی و ایرانی خلق شده اند مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش، علاوه بر شعر، داستان ها و نمایش نامه ها و دیگر انواع ادبی خلق شده توسط گومیلیوف نیز مورد توجه واقع شده است.

گزیده کتاب نیکالای گومیلیوف و مشرق زمین

نیکالای استیپانویچ گومیلیوف - شاعر، نویسنده، نمایشنامه نویس، منتقد ادبی، مترجم، سیاحتگر، افسر - در سوم آوریل 1886 در شهر کرانشتات به دنیا آمد.

 پس از آنکه پدر خانواده از ارتش مرخص  شد، به تسارسکویه سیلو ( روستای تزار) نقل مکان کردند و کودکی شاعر در آنجا سپری شد. کولیا ابتداء در منزل به تحصیل پرداخت و سپس به مدرسه پتربورگ رفت. در این دوران وی علاقه شدیدی پیدا کرد و نوشتن را در دوازده سالگی آغاز نمود. در 3 به مطالعه ادبیات و به ویژه آثار الکساندر پوشکین مجله دستنویس مدرسه، اولین داستان خود را چاپ کرد. خانواده شاعر در سال 1900 به قفقاز نقل- مکان کرد و در آنجا او وارد مدرسه تفلیس شد. در تفلیس شاعر با علاقه و جدیت درباره گرجستان شروع به نوشتن کرد. اولین شعر او در سال 1902 در روزنامه تفلیس به چاپ رسید.

کنگره :
‏‫PG3473‭‬ ‭/گ75ی87 ‏‫‬‮‭ 1391
دیویی :
‏‫‬‮‭891/733
کتابشناسی ملی :
‏‫2975039‬
شابک :
‏‫‬‮‭978-964-426-636-2‬
سال نشر :
‏‫1391
صفحات کتاب :
236

کتاب های مشابه نیکالای گومیلیوف و مشرق زمین