امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب باغ مخفی

کتاب باغ مخفی، می‌کوشد با اقتباسی از کتاب انسان ۲۵۰ساله حاوی بیانات مقام معظم رهبری درباره ائمه معصومین (ع) روایتی داستانی از مشی سیاسی ائمه اطهار (ع) به مخاطب جوان عرضه نماید.

گزیده کتاب باغ مخفی

خورشید هنوز به وسط آسمان نرسیده است. حیاط حوزه خلوت شده است. انگاربیشتر طلبه ها یا سر کلاس هستند یا از حیاط حوزه بیرون رفته اند. زیر درخت بزرگ تبریزی، شیخ احمد با آن قامت بلندش ایستاده است و با طلبه های جوانی که دورش را گرفته اند، حرف می زند. از رنگ رخسارش پیداست که از جنوب ایران به حوزه آمده است. در رفتارش مهربانی و آرامش خاصی پیداست. خیلی آرام و شمرده حرف می زند. هنوز لهجه اش به جنوبی ها می‌خورَد و سال‌ها زندگی توی قم نتوانسته است لهجه اش را از زبانش بگیرد. طلبه ها دورش را گرفته اند و با دقت به حرف هایش گوش می دهند. 

شیخ احمد اشاره می کند به کتاب توی دستش و می گوید: زیارت جامعۀ کبیره یک دعا نیست که شما یک ِبسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم  بگویید و از یک طرفش شروع کنید به خواندن و یک ضرب بخوانید و توی بیست دقیقه تمامش کنید! تک تک کلمات این زیارت درس است. هر کلمه اش یک کتاب است. باید روی تک تک کلماتِ این زیارت فکر کرد. فکرِ تنها هم کارساز نیست. اگر می خواهیم پا بگذاریم توی این اقیانوس، باید بااحتیاط برویم.

کنگره :
PIR7992 ‭/و4766‏‫‬‮‭ب2 1397
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5061629
شابک :
978-600-99939-1-8
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
176

کتاب های مشابه باغ مخفی