امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فردای روشن

کتاب فردای روشن نوشته محسن قرائتی توضیح و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ گردید. این بیانیه نتیجه عمری تجربه همراه با تقوا و بصیرت است که مسیر روشن ایران اسلامی را برای همه ایرانیان ترسیم می‌کند.

در کتاب فردای روشن، مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با هدف تبیین نگاه ویژه رهبری در این بیانیه، همراه با مستندات معتبر و با زبان شیوا و جذاب استاد محسن قرائتی پیش روی مخاطب قرار داده شده است. کتاب فردای روشن در ۳۲ محور مختلف نظیر استقلال، توجه به نقش جوانان، دستاوردهای جمهوری اسلامی، توجه به اقدامات دشمن و ... بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مبتنی بر صدها آیه و حدیث بررسی می‌کند.

گزیده کتاب فردای روشن

قرآن از کسانی که حتی در فکر و عقیده استقلال ندارند، به شدت انتقاد کرده است. منافقان استقلال فکر و عقیده ندارند. آ نها به هر جهتی می چرخند، به دیگران وابسته اند و بی هدف سرگردان اند: (مُذَبْذَبینَ بَینَ ذلِکَ) کسی که به خدا و پیامبر (ص) ایمان قلبی داشته باشد، حاضر نیست ولایت غیرالهی را بپذیرد: )لَوْ کانُوا یؤْمِنُونَ... مَا اتَّخَذُوهُمْ اَوْلِیاءَ ) آری، راه رسیدن به استقلال واقعی و رهایی از سلطۀ کفار، ایمان است. آنان که در راه و خط خدایند، نباید از منحرفان کمک بگیرند و باید استقلال سیاسی و اقتصادی خود را حفظ کنند: (ما کُنْتُ مُتَّخِذَیِنَ المضلین عَضُدا)
در قرآن می خوانیم که رهبر جامعۀ اسلامی هم باید استقلال رأی داشته باشد و گرفتار فضاسازیها و جوسازی ها و فشارهای داخلی و خارجی نشود (لَوْ یُطِیعُکُمْ ... لَعَنِتُّمْ... )

صفحات کتاب :
82
کنگره :
DSR1564
دیویی :
955/093
کتابشناسی ملی :
6036322
شابک :
978-622-685230-2
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه فردای روشن