کتاب روحی جان سلام

مجموعه برگزیده نامه های مردمی به امام خمینی (ره)

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
خرید چاپی
30,000
15%
ت 25,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب روحی جان سلام مجموعه برگزیده نامه های مردمی به امام خمینی (ره) به نویسندگی پژمان عرب و ویراستاری محمدرضا امینی می باشد. انتشارات راه یار آن را منتشر کرده است.

معرفی کتاب روحی جان سلام

کتاب روحی جان سلام مجموعه ای نامه از مردم مخصوصا کودکان به امام خمینی(ره) است. این نامه ها حاوی نکات فوق العاده بااهمیت و جذاب در موضوعات متنوعی است که یک منبع دست اول و بی واسطه محسوب می شوند که قابلیت تحقیق و پژوهش و گزارشات علمی متقنی توسط اساتید و پژوهشگران علوم انسانی (مردم شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، مطالعات فرهنگی، روانشناسی و ...) را دارند. 
از دیگر مزیت‌های مهم این نامه‌ها، وجود قصه و روایت‌های بکر بیشماری است که قطعا می‌تواند دستمایه تولید صدها اثر هنری ـ رسانه‌ای جذاب و تازه شود.

کتاب روحی جان سلام

خلاصه کتاب روحی جان سلام

زمانی که مشغول فکر کردن به موضوعات و سوژه های جدید از بین آرشیوهای غنی و مغفول انقلاب اسلامی بودم، عنوان «نامه های مردمی به امام» به ذهنم آمد. قبلاً در مطالعۀ صحیفۀ امام چندباری به نامه های خاصی برخورده بودم، ناگهان حلاوت و شیرینی آن نامه ها را دوباره در خاطرم چشیدم. مرور و جستجوی مجددی کردم. تعدادی نامه در جلدهای صحیفۀ امام موجود بود که غالباً به دلیل پاسخ دادن حضرت امام؟رح؟ آنجا آمده بودند و تعدادی هم در سایت ها و مجلات مرتبط با موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام کار شده بودند و یکی دو جلد کتاب دیگر هم در سالهای پیش با همین موضوع - البته به صورت کشکول وار - از سوی آنها منتشر شده بود. بعد از تهیه کتاب ها، خبری عجیب در مقدمۀ کتاب، ذائقه ام را به شدت تلخ کرد. خبر این بود که «در آرشیو موسسه، بیش از یک میلیون نامه مردمی موجود است...»! یعنی اینکه کمتر از یک هزارم نامه ها تا به امروز منتشر شده است. در آن ایام، نامه نگاری سهل ترین و شاید صمیمی ترین ابزار ارتباطی بوده است که مردم به واسطه آن از سرتاسر جهان وعلی الخصوص از شهرهای مختلف ایران با حضرت امام رحمت الله در ارتباط بوده اند.
این نامه ها حاوی نکات فوق العاده با اهمیت و جذّاب در موضوعات متنوعی است که یک منبع دست اول و بی واسطه محسوب می شوند، که قابلیت تحقیق و پژوهش و گزارشات علمی متقنی توسط اساتید و پژوهشگران علوم انسانی (مردم شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، مطالعات فرهنگی، روان شناسی و...) را دارند. یکی دیگر از مزیت های مهم این نامه ها، وجود قصه و روایت های بکر بی شماری است که قطعاً می تواند دست مایه تولید صدها اثر هنری - رسانه ای جذاب و تازه شود. با همین زاویۀ دید، از مجموعه چندصد نامۀ موجود، این تعداد را به صورت هدفمند انتخاب کردم. همچنین برای به دست آوردن بقیۀ نامه ها جهت نشر مجلدهای بعدی این اثر همچنان پیگیر هستم و الحمدلله به تازگی به واسطه برادرم آقای محمدحسن روزی طلب به صدها نامه به زبان اردو دسترسی پیدا کردم که مسلمانان پاکستان در آن ایام، برای حضرت امام ارسال کرده اند. ان شاءالله به زودی به هر دو زبان منتشر خواهد شد. از شما خوانندگان محترم هم درخواست دارم که اگر اعضای خانواده و نزدیکانتان ، خاطره و تجربه ای از نوشتن نامه به حضرت امام؟رح؟ دارند جهت استفاده در مجلدهای بعدی برای ما ارسال فرمایید. در پایان وظیفه دارم از همکاری همسرم، خانم نرگس سادات مظلومی، در مطالعه و گزینش نامه ها، به صورت ویژه قدردانی کنم. ان شاءالله این تلاش ناچیز، شکری باشد در برابر حقّ عظیم حیاتی که حضرت امام به گردن ما و نسل امروز جهان اسلام دارند.

متن کتاب روحی جان سلام

متن روحی جان سلام

دانلود کتاب روحی جان سلام

نسخه الکترونیک کتاب روحی جان سلام در فراکتاب عرضه شده است و در دسترس شماست.

برشی از کتاب روحی جان سلام

پیام پذیرش قطعنامه آسایش را از مستضعفان جهان گرفت!
 بسم اللّه الرحمن الرحیم 
 محضر مقدس رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(روحی فداه)
 سلامٌ علیکم
 از آن جا که مایل نیستم در این شرایط حساس، وقت شریف را تصدیع نمایم، بدون مقدمه سخنانم را آغاز می کنم. من مادر یک شهید به نام سیدعلی اصغر کیا از خیل عظیم شهیدان اسلام عزیز هستم. خود در اوایل زندگی بر اثر حادثه ای همسر عزیز خود را که از سادات بود، از دست دادم و با چهار فرزندِ به یادگار از آن مرحوم مانده، زندگی را ادامه دادم و یکی از آن ها را در جنگ تحمیلی تقدیم اسلام و آن حضرت نمودم و اکنون نیز آمادۀ انجام تکلیف می باشم. 
اماما، پیامِ پر از درد و محنت شما در پذیرش قطعنامۀ 895 آسایش را از روح و جسم ملت ایران و مستضعفان جهان، به ویژه خانوادۀ شهیدان گرفت؛ و مطمئن باشید که آن ها هم همان گونه که فرمودید آن را مانند جرعۀ زهری نوشیدند؛ ولی تحمل هرچیزی برای رضای خدا و مصلحت اسلام عزیز گواراست. دشمنان قسم خوردۀ اسلام، عزم خود را جزم نموده اند که دین مقدس اسلام را منهدم و نابود نمایند و این را از اجداد و پیشینیان پلید خود به ارث برده اند، اما زهی خیال باطل!
خدایا تو شاهد باش که ما هم با تاسی به پیشوایان بزرگمان هم چون ابراهیم علیه السلام و علی علیه السلام و زهرا علیه السلام و فرزندان معصومشان، با تقلید از مراجع و ملجا عظیم الشان انقلاب، عزم خود را جزم نموده ایم که تا آخرین نفر و آخرین نفس با اهداف نامبارک آنها مبارزه کنیم.

خرید کتاب روحی جان سلام

در فراکتاب نسخه دیجیتال کتاب روحی جان سلام عرضه شده است. شما می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود و مطالعه نمایید.

همچنین خرید روحی جان سلام نسخه چاپی با تخفیف ویژه برای شما عزیزان موجود می باشد. شما می توانید با خریداری نسخه چاپی از مطالعه این کتاب لذت ببرید.

خرید کتاب روحی جان سلام

مشخصات کتاب روحی جان سلام در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: راه یار (دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی)
نویسنده: پژمان عرب
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 200
موضوع: برگزیده نامه های مردم به امام خمینی (ره)
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

 

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
200
کنگره :
‏‫‬‭DSR1576/2‏
دیویی :
955/0842
کتابشناسی ملی :
6884486
شابک :
‏‫‭978-622-668965-6‬

کتاب های مشابه روحی جان سلام