نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شریک عقل ها

کتاب شریک عقل ها تهیه و تولید شده توسط ادارۀ تولیدات فرهنگی است که توسط زینب سادات حسینی ویراستاری شده و توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. کتاب شریک عقل ها ویژه ماه مبارک رمضان است و شامل آیاتی از کلام الله وحی، فراز هایی از نهج البلاغه امیرالمومنین علی(ع) و صحیفه سجادیه است.

این نوشتار دفتر سیزدهم از مجموعۀ سی جلدیِ تا بهشت است که ویژۀ ماه مبارک رمضان چاپ و اهدا می شود. امید آنکه ماهی پر از خیر و برکت را سپری کنیم.

گزیده کتاب شریک عقل ها


موعظه دل

بوی عجیب غرور را از رفتار بعضی از دانشجوهایم می توانستم حس کنم و این ً اصلا خوب نبود. با یادگرفتن یک سری اصطلاحات علمی از چند کتاب به احساس سیرایی کاذبی دچار شده بودند؛ اما می دانستم که فقط به همان کتاب ها متکی اند. به اصغرآقا که زنگ زدم با آن تواضع همیشگی اش رویم را زمین نزد. به بچه ها گفتم هفتۀ آینده به جای کارگاه، کاربینی داریم و قرارمان شد درِ مغازۀ اصغرآقا. ...


لحظه‎ ای تدبّر

فَبما رَحْمَهٍ مِّنَ اللهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْب لَانْفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللهِ إِنَّ اللهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ( آل عمران، ۱۵۹) به [برکت] رحمت الهی، در برابر آن ها نرم [و مهربان] شدی و اگر خشن و سنگ دل بودی، از اطرافت پراکنده می‏‌شدند. پس آن ها را ببخش و برایشان آمرزش بطلب و در کارها با آنان مشورت کن؛ اما هنگامی که تصمیم گرفتی، [قاطع باش و] بر خدا توکل کن؛ زیرا خداوند متوکّلان را دوست دارد. 

کتاب های مشابه شریک عقل ها