امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بایسته های جوان شایسته

کتاب بایسته های جوان شایسته نوشته  احمد نبوی است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. 


کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «بایسته های جوان شایسته» جلد 5 این مجموعه است.


گزیده کتاب بایسته های جوان شایسته

در کنار تحصیل، تهذیب باشد. دل های شما جوانان ها نورانی است. فطرت الهی در شماها زنده و درخشان است. امروز، شما خودتان را به کارهای نیک، خلق نیک و رفتار نیک اگر وادار کنید و عادت دهید، هویت انسانی شما همین جور شکل می گیرد و تا آخر عمر، این دستاورد با شما خواهد ماند؛ به خصوص در این مقطع سنی شماها که یک مقطع زرین است، یک مقطع طلایی است.


 در این مقطع، خیلی کارهای بزرگ می شود روی شخصیت خود انجام داد. ارتباطتان را با خدا قوی کنید. در مسائل دینی، به نقاط عقلانی و ظریف بپردازید و آن ها را از استادان ماهرش فرابگیرید. دین عواطف هم دارد؛ لکن این عواطف، به معنویات عمیق و به فکر عمیق تکیه دارد. این فکر را باید آموخت و با مبانی دینی آشنا شد و براساس آن، روی شخصیت خود، روی دل خود، اثر گذاشت. روی دل خودتان باید اثر بگذارید. ما باید دل خودمان را خیلی اوقات مخاطب قرار بدهیم. یکی از اهل معنا گفته بود من روزی چندهزار مرتبه فلان ذکر را بر این دل خفته غافل خودم خواندم. چه تعبیر خوبی است.

کتاب های مشابه بایسته های جوان شایسته