نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سوال؛ نماد نیاز

کتاب سوال؛ نماد نیاز نوشته جواد هاشمی است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. 

کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «سوال؛ نماد نیاز» جلد 45 این مجموعه است.

گزیده کتاب سوال؛ نماد نیاز 

پرسش به معنای طلب و خواستن است که گاهی برای استفهام و اِخبار از چیزی است و گاهی به معنای درخواست چیزی. در اصطلاح، جستجوی بشر برای شناختن را پرسش می گویند و پرسشگر می کوشد با بیان پرسش، موضوع یا مطلبی را درک کند و بشناسد و معرفتی را طلب کند. البته، گاهی پرسشگر از بیان پرسش خود اهدافی دیگر، نظیر خبرگیری، اِنکار امر، تشویق، تقبیح، سرزنش، تعجب و شگفتی، استهزا و تمسخر یا تقریب و تأیید، دنبال می کند.

درباب اهمیت پرسش، می توان گفت:

- یکی از ارکان مهم هر دانستنی، پرسش بجا و دقیق است.

- انسان در آنچه نمی داند، ناچار از پرسیدن است.

- سؤال و پرسیدن همچون شاه کلیدی است که هر گنجینه با ارزشی از علم را بازگشایی می کند؛ ازاین رو، هرکه بیشتر سؤال کند، بیشتر می یابد.

سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
42
کنگره :
‏‫‬‮‭BP254/4‏‫‬‮‭/ھ2س9 1391
دیویی :
297/653
کتابشناسی ملی :
2866912
شابک :
‭978-600-6543-68-0

کتاب های مشابه سوال؛ نماد نیاز