امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ویژگی ها و عوامل جامعه پیشرفته از نگاه آیت الله عیسی قاسم

 کتاب ویژگی ها و عوامل جامعه پیشرفته از نگاه آیت الله عیسی قاسم تلاش می‏ کند که بخشی از ابعاد علمی، گزیده‏ ای از اندیشه ‏ها و نظرات آیت‏ الله عیسی قاسم را درباره ویژگی جامعه اسلامی، جامعه سازی قرآنی و همچنین اهتمام وی به قرآن و روش تفسیری او را نشان بدهد؛ ابعادی که در میان سایر ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایشان مورد غفلت خیلی از افراد و رسانه‏ ها قرار گرفته است.

از نظر نویسنده، تشکیل ایدئولوژی اسلامی، آزادسازی نظام‎ ها از سیطره دشمنان امت اسلامی، مقاومت در بابر ظلم و طغیان، غیرت داشتن نسبت به دین و اهل آن، وحدت اسلامی، شکر خداوند متعال و تقوا و تلاش برای ریاضت و تربیت نفس از عوامل جامعه پیشرفته محسوب می شود.

 در بخش های پنجم و ششم، پایه‎ های فعالیت اجتماعی و شروط فعالیت و کار اجتماعی ذکر می شود. در بخش هفتم هم برنامه‎ های پیشرفت اجتماعی بیان می شود. نویسنده طرح امر به معروف و نهی از منکر، طرح تربیت روشمند، طرح اقدامات پیشگیرانه اخلاقی، طرح شرافت دین و عزت سرزمین و طرح تعاونی مسکن و جهاد سازندگی از جمله طرح های اساسی پیشرفت اجتماعی جوامع ذکر می کند. در بخش هشتم «روش تفسیری آیت الله عیسی قاسم» می آید.

گزیده کتاب ویژگی ها و عوامل جامعه پیشرفته از نگاه آیت الله عیسی قاسم

"فقیه و جامعه"موضوعی است که همیشه بحث  و جدل های فراوانی را برانگیخته است که این بحث ها جدای از واقعیت اجتماعی مربوط به این عنوان نیست، به گونه ای که دیدگاه های مختلفی درباره مفاهیم این موضوع وجود دارد، از جمله دیدگاهی که از جامعه کناره گیری می کند و مفاهیم بسیار محدودی برای فقیه در نظر می گیرد یا دیدگاهی که دایره مفاهیم این عنوان را گسترده می بیند تا حدی که به وسیله لوازم دقیق یک موضوع و یا کمک مقیاس و معیارهایی به درک آن موضوع می پردازد تا در حد وسط حرکت نماید. بی شک این تقسیم بندی های عملی در برخورد با این مسأله ، به شیوه { و خط مشی} اجتماعی فقیه برمی گرددو این شیوه تحت تأثیر عوامل مختلفی است که مهمترین آن عوامل...

صفحات کتاب :
164
کنگره :
‏‫‬‭BP230‏‫‬‮‭/ب3و9 1397
دیویی :
‏‫‬‭297/483
کتابشناسی ملی :
4421326
شابک :
‫‬‮‭978-600-441-068-7
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه ویژگی ها و عوامل جامعه پیشرفته از نگاه آیت الله عیسی قاسم