امتیاز
5 / 4.1
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
246,000
10%
ت 221,400

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم نوشته پونه مقیمی از دسته کتاب های روان شناسی و خودشناسی می باشد. این اثر توانسته در مدت زمان کوتاه توسط انتشارات بینش نو به چاپ دویست و نهم برسد.

معرفی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

همان طور که از نام این کتاب پیداست نویسنده کوشیده نوشته هایش با مفاهیم متفاوت در مورد خودشناسی را در نهایت به صورت یک کل منسجم در آورد این در حالی است که هر کدام از این نوشته ها به تنهایی نیز دارای معنا و مفهوم می باشد و مخاطب می تواند فقط یک بخش از آن را مطالعه کند بدون اینکه نیاز به مطالعه بخش های دیگر برای درک مطلب داشته باشد.

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم دربردارنده نه فصل است که نویسنده در این فصول به آگاهی‌بخشی از چیستی و چگونگی زندگی، احساس‌هایی هم‌چون نفرت، حسادت، ترس، شادی و عشق، تفکراتی که صمیمیت را در رابطه کم می‌کند، زمان به عنوان مهم ترین عنصر رشد رابطه ها و تنهایی پرداخته است.

مقیمی همچنین تمرین هایی برای مخاطب خود در این کتاب در نظر گرفته که از جمله آن ها می توان به: تمرین کنیم ازخودمان فرارنکنیم، تمرین کنیم مقایسه نکنیم، تمرین کنیم در رابطه‌های خونی صبورباشیم و رابطه را قطع نکنیم، تمرین کنیم ببخشیم و سخت گیرنباشیم، تمرین کنیم که احساس ارزشمندی به وجودآوریم، تمرین کنیم‌باخودمان ودیگران قهر نکنیم، تمرین کنیم با آدم هایی که نیستند زندگی نکنیم اشاره کرد.

متن کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

فرارِ ما از تنهایی، شبیه فرار از خودمان است. شبیه به این است که می‌خواهیم بخشی از بدن‌مان را بپذیریم چون دیدن و لمس کردن و حس کردنش «دردآور» است، فقط کافی‌ست روزی مجبور شویم با آن بخش دردآور مواجه شویم. آن روز، روز غمگینی خواهد بود اما پس از آن، «پذیرش» شروع می‌شود و زمانی که درد را پذیرفتیم، درد شبیه به جریانی بیدار کننده در ما می‌چرخد و از بدن‌مان بیرون می‌رود و ما «تغییر» را حس خواهیم کرد.

نویسنده کتاب تکه هایی از یک کل منسجم را بیشتر بشناسیم

پونه مقیمی یکی از نویسندگان نسل جوان در سال ۱۳۶۱ در تهران زاده شده است. او در رشته ی روانشناسی بالینی و در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده است. وی دارای مدارک روان درمانی روایت درمانی از دانشگاه اوترخت، پیشگیری، تشخیص و درمان اختلال استرس پس از سانحه از هلند،
و دارای مدرک درمانگری روان پویشی کوتاه مدت نیز می باشد.
«تنها بودن نقص نیست» شعاریست که مقیمی در اکثر نوشته هایش از آن تبعیت می کند. کتاب تکه هایی از یک کل منسجم اولین اثر این نویسنده می باشد که مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفته است.

خواندن کتاب تکه هایی از یک کل منسجم را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب برای کسانی که می خواهند با تعمق بیشتری به دنیای درونی خود نزدیک شوند و با بخش هایی از دنیای ناشناخته روانشان آشنا شوند پیشنهاد می شود.

جملات کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

"هیچ تپش قلبی در ابتدا رابطه تضمین کننده بقای رابطه نیست!"

"حس کردن خوشبختی حس کردن مسیری است که خودمان تلاش می‌کنیم تمامش کنیم اما موضوع اصلاً تمام کردن یا نکردن نیست، موضوع تلاشی است که در مسیر انجام می‌دهیم. این تلاش هرچقدر سخت‌تر باشد و مسیر با چالش‌های بیشتری همراه باشد، احساس خوشبختی عمیق‌تر خواهد بود، مخصوصاً اگر بتوانیم مسیر را به پایان برسانیم."

"صمیمیت یعنی درک کردن و حس کردن یک فرد با تمام وجود و بدون هیچ قضاوت و مقایسه‌ای؛ یعنی حضور داشتن در سکوت. این یعنی رشته‌ای باریک و نازک از صمیمیت که در لحظه‌ای کوتاه ایجاد می‌شود. آنچه رابطه را سالم نگاه می‌دارد، تکرار همین صمیمیت‌های کوتاهِ مملو از حضور و مشاهده است. در واقع همین صمیمیت‌های کوتاه و ساده، رابطه را عمیق و معنادار می‌کند و می‌تواند مرهمی بر تنهایی درونی ما باشد."

کتاب مشابه تکه هایی از یک کل منسجم

اگر بخواهیم کتاب های که شبیه به موضوع این کتاب است را بیان کنیم،

کتاب انسان در جست و جوی معنا

ویکتور فرانکل مانند هزاران یهودی دیگر، تجربیات فاجعه‌باری در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس داشت اما بر خلاف هزاران همراه دیگرش، امیدش را از دست نداد. او معتقد بود که زندگی ارزشمند است و همین نگاه به او کمک کرد تا بتواند بعد از آن تجارب دردناک، دوباره به زندگی عادی برگردد. البته مطمئن نیستم که کلمه عادی برای چنین کسی مناسب است یا نه؛ کسی که توانست با نوشتن کتابش، انسان در جستجوی معنا، زندگی افراد بسیاری را از روزمرگی نجات دهدو

کتاب هنر و علم خودشناسی

خودشناسی یکی از مباحث جذاب روانشناسی است. اما جدا از علم روانشناسی، خودشناسی یکی از مباحثی است که به تک تک افراد هم کمک می‌کند. این کمک می‌تواند از طریق آشنا شدن با روش‌های مختلف خودشناسی باشد و در قدم بعدی، وارد شدن در مسیر شناخت خود، آشنایی با ویژگی‌های خاصی که داریم، شناخت عواملی که بر ما و شخصیت ما تاثیرگذار هستند و … می‌تواند تغییری اساسی در مسیر زندگی ما بدهد.

 

زندگی از نگاه پونه مقیمی

شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کل منسجم است. پیداکردنی که به اندازه یک عمر طول می‌کشد. و تکه‌هایی که همه جا حضور دارند و فقط کافی است ما در مسیرشان قرار بگیریم، آن‌وقت اگر هشیار باشیم، شاید بخش‌هایی از خودمان را ببینیم. بخش‌هایی از خودمان را در رابطه‌ها و در آدم‌هایی که تجربه می‌کنیم، در موقعیت‌هایی که قرار می‌گیریم، در فیلم‌هایی که می‌بینیم، در تاریخی که مرور می‌کنیم و حتی در کوچه‌ای که هیچ عابری ندارد و باد درخت‌هایش را بدون حضورِ تماشاچیان نوازش می‌کند. شاید زندگی همین است.

افتخارات کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

  •  جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های ایرانی در زمینۀ خودیاری
  •  رتبۀ کتاب در گودریدز: 4.34 از 5.

فهرست کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

  • پیشگفتار
  • فصل اول: نگاهی به مفهوم زندگی و واقعیت‌های آن
  • فصل دوم: ما و رابطه‌ها
  • فصل سوم:احساس‌ها
  • فصل چهارم: تفکراتی که صمیمیت را در رابطه کم می‌کند
  • فصل پنجم: رابطه می‌تواند بستر چه اتفاق‌هایی باشد؟
  • فصل ششم: رفتارهایی که به درک کردن آدم‌ها کمک می‌کند
  • فصل هفتم: ما و آدم‌ها و تمام آن بخش‌های مشترک انسانی
  • فصل هشتم: زمان همان عنصر اصلی رشد در رابطه‌هاست
  • فصل نهم: تنهایی

دانلود کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم

متاسفانه فعلا امکان دانلود کتاب تکه هایی از یک کل منسجم در فروشگاه اینترنتی فراکتاب فراهم نشده است ولی شما عزیزان می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی با تخفیف ویژه تهیه کنید.

کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم pdf

pdf کتاب تکه های یک کل منسجم در فروشگاه فراکتاب موجود نمی باشد زیرا ناشر این کتاب را در فراکتاب عرضه نکرده است.

دانلود رایگان pdf کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم

 کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم، مجموعه‌ یادداشت‌های کوتاهی است که با زبانی ساده و گویا و خالی از اصطلاحات تخصصی روان‌شناسی، چکیده‌ای از نظریات و مفاهیم این علم را برای مخاطب خلاصه کرده است. اگر برای شنیدن جملاتی شبه‌دستوری که نویدبخش یک زندگی آرام‎‌ترند، آماده‌اید، این کتاب را تهیه کنید و بگذارید برایتان از دردها و گره‌های روان آدمی صحبت کند. کوتاه بودن این یادداشت‌ها خوانش کتاب را راحت‌تر می‌کند.

در واقع! فعلا امکان خرید نسخه pdf و دیجیتال کتاب تکه هایی از یک کل منسجم در فروشگاه اینترنتی فراکتاب فراهم نشده است ولی شما عزیزان می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی با تخفیف ویژه تهیه کنید.

پی دی اف کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم

همان‌طور که پیداست کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های کوتاه است که نویسنده آن را تکه‌هایی از یک کل منسجم می‌داند و هم‌چنین در مقدمه‌ی کتاب به این نکته اشاره می‌کند که هرچند این یادداشت‌ها با نظم و چینشی خاص گردآوری شده‌اند؛ اما اجباری برای به ترتیب خواندن آن‌ها وجود ندارد و خواننده می‌تواند به فراخور احوال خود مشغول به خواندن قسمتی از آن شود.

در واقع! فعلا امکان دانلود پی دی اف کتاب تکه هایی از یک کل منسجم در فروشگاه اینترنتی فراکتاب فراهم نشده است ولی شما عزیزان می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی با تخفیف ویژه تهیه کنید.

آخرین چاپ کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم

خانم مقیمی این یادداشت‌ها را در طول سه سال نوشته‌اند و از نخستین انتشار آن تا به امروز بیش از دویست بار تجدید چاپ شده است که  تا دی ماه 1401، به چاپ دویست و سی و هشت (238) رسیده، که موفقیتی چشمگیر برای یک نویسنده‌ی کتاب اولی است.

دانلود کتاب صوتی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

فعلا امکان دانلود کتاب صوتی تکه هایی از یک کل منسجم در فروشگاه اینترنتی فراکتاب فراهم نشده است ولی شما عزیزان می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی با تخفیف ویژه تهیه کنید.

خرید نسخه چاپی کتاب

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم از انتشارات بینش نو فراهم شده است و شما می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی تهیه کنید.

تکه هایی از یک کل منسجم

مشخصات
نشر: بینش نو
نویسنده: پونه مقیمی
سال انتشار: 1399
تعداد صفحه: 358
موضوع: توسعه فردی و سبک زندگی
قالب: چاپی

 

صفحات کتاب :
358
کنگره :
‏‫‬‮‭BJ1588‭‬
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
7266843
شابک :
‏‫‬‭978-600-6454-26-9‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تکه هایی از یک کل منسجم