امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
2,200,000
15%
ت 1,870,000
نظر شما چیست؟

کتاب دایره المعارف بدن انسان اثر «آلیس رابرتز» و ترجمه‌ی «مجید بریری» می باشد و توسط انتشارات سایان به چاپ رسیده است. این کتاب به معرفی اجزای بدن انسان می‌پردازد و حاوی تصاویر متعددی در این رابطه است.

در ادامه مطلب میخوانید:

معرفی کتاب دایره المعارف بدن انسان

بدون شک یکی از پیچیده ترین و عجیب ترین موجودات زمین، انسان ها هستند زیرا هر بخش و قسمتی از بدن ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. دایره المعارف بدن انسان، سفری متفاوت به درون خودمان است، این کتاب نگاهی دقیق به فرم‌ها و عملکردهای بدن در فیزیولوژی و آناتومی ارائه می‌دهد و نحوه عملکرد بدن و سیستم‌ها و توانایی‌های شگفت‌انگیز آن را نشان می‌دهد.
این کتاب با ترجمه ای دقیق شما را با اجزای بدن همراه با تصاویری رنگی و توضیحاتی کامل و همچنین از بیماری ها و اختلالات زیستی و خطراتی که پیش از وقوع راه پیشگری دارند، سخن گفته است.

خلاصه کتاب دایره المعارف بدن انسان

بدن انسان به تنهایی دریایی از شگفتی هاست و ممکن است ما از خیلی از شگفتی های آن باخبر نباشیم. بدن ما خیلی ویژگی های حیرت انگیزی دارد که شاید برایمان قابل باور نباشد. بدن انسان مانند بدن همه جانوران از چندین دستگاه درست شده است که این دستگاه‌ها از اندام‌ها و اندام ها از بافت‌ها و این بافت‌ها از یاخته‌ها درست شده‌اند.
مطالعه‌ی پیکر انسان، تاریخی بسیار دراز دارد. پاپیروس ادوین اسمیت که زمان آن را حدود 1600 سال پیش از میلاد مسیح برآورد می‌کنند، کهن‌ترین سند پزشکی است که می‌شناسیم. در این پاپیروس مانند یک کتاب آموزش جراحی، فهرستی از بیماری‌ها و روش درمان آن‌ها آمده است. از دید تاریخی، برای دریافتن کارکرد بدن، به تشریح نیاز بوده است. بخش نخست این کتاب اطلس پیکرشناسی است. از یاد نبریم پیکر انسان مانند تندیسی بی‌حرکت نیست، بلکه مانند ماشینی پیوسته در جنب‌وجوش است. داستان این کتاب نیز که بی‌شباهت به دستور کار ماشین‌های صنعتی نیست، برای هر کس چه پیر و چه جوان، جالب خواهد بود.
موضوع فصل‌های این کتاب به گونه‌ای تنظیم شده است که خواننده ابتدا با کلیت بدن آشنا می‌شود. سپس دستگاه‌های مختلف بدن را بررسی و تشریح می‌کند. در ادامه با بیان ارتباطات دستگاه‌های مختلف به سوال پیکر چگونه کار می‌کند؟ پاسخ می‌دهد. در فصل آخر نیز چرخه‌ی زندگی بدن را از زمان جنینی تا پایان زندگی واکاوی می‌کند.
(فهرست کتاب شامل: مقدمه، دستگاه لنفاوی و ایمنی، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری، دستگاه تناسلی، دستگاه غدد درون ریز و..... چرخه ی زندگی، سفر زندگی، توارث، جنین و رویان در حال نمو، نوزاد، کودکی، نوجوانی و بلوغ، بزرگ سالی و پیری، پایان زندگی)
برای درک بدن انسان امروزی، این کتاب ابتدا به چگونگی شکل گیری آناتومی بدن ما توسط تکامل هومو ساپینس میپردازد. به واسطه این کتاب می آموزیم که چگونه می توانیم تکامل را در DNA خود و عملکردهای DNA مشاهده کنیم. در مورد چیزهایی که فقط با میکروسکوپ و سایر ماشین‌های تصویربرداری خاص می‌توانید ببینید، بخوانید، مانند ساختار سلولی، مسیرهای حرکتی در مغز و عنبیه داخلی، همه این بخش‌ها با هم کار می‌کنند تا بدن انسان را بسازند. فیزیولوژی بدن ما با جزئیات روشن نوشته شده است. درباره اندام‌ها و سیستم‌هایی که در داخل کار می‌کنند، مانند سیستم‌های قلبی عروقی، گوارشی و عصبی می آموزیم.
در این کتاب، آناتومی زیبای انسان را ببینید و نحوه عملکرد اسکلت، ماهیچه ها و رباط ها را بخوانید با به کار بردن راهنمای تصویری، از تصاویر و نمودارهای قابل توجهی برای درک و شناخت ساختار پیچیده و شگفت‌انگیز بدن انسان استفاده می‌کند. همه اینها در قالبی ساده و با توضیحاتی واضح نوشته شده است تا نمای کلی بهتری از بسیاری از چیزهایی که ما را انسان می‌سازند به شما ارائه دهند. کتاب «دایرة المعارف مصور بدن انسان» شما را از دوران نوزادی تا پیری می برد و نشان می دهد که بدن انسان چگونه رشد و تغییر می کند و چه چیزی ممکن است اشتباه باشد.

دایره المعارف بدن انسان pdf

کتاب دایره المعارف بدن انسان pdf در فراکتاب عرضه نشده است.

برشی از کتاب دایرة المعارف مصور بدن انسان 

دستگاه ماهیچه‌ای: ماهیچه ها با شکل های مختلف ، نیروی متفاوتی تولید می کنند. ماهیچه های بلند و باریک بیش تر منقبض می شوند اما نیروی کمتری ایجاد می کنند. ماهیچه های که با بازو به تاندون وصل شده اند، مانند دلتوئید، طی انقباض کم تر تغییر طول می‌دهند اما نیروی بیشتری تولید می‌کنند. شکل ماهیچه ها متفاوت است اما قاعده ی کلی این است که نیروی ناشی از انقباض ماهیچه در راستای تاندونش اعمال می شود.

نویسنده کتاب دایره المعارف مصور بدن انسان

آلیس می رابرتز (متولد 1973) یک انسان شناس بیولوژیک انگلیسی، زیست شناس، مجری تلویزیون و نویسنده است. او از سال ۲۰۱۲
استاد ترویج عمومی علم در دانشگاه در بیرمنگام است. رابرتز از سال ۲۰۱۹، به‌عنوان رئیس خیریه انجمن انسان‌گرای بریتانیایی فعالیت می کند.

دانلود کتاب دایره المعارف مصور بدن انسان

کتاب دایره المعارف مصور بدن انسان pdf رایگان موجود نمی باشد. با نصب نرم افزار یا از طریق سایت فراکتاب می توانید نسخه چاپی آن را با تخفیف دریافت کنید.

دایره المعارف بدن انسان

مشخصات کتاب دایره المعارف مصور بدن انسان در جدول زیر مشاهده میکنید:

مشخصات
ناشر: انتشارات سایان
نویسنده: آلیس‌ام. رابرتس
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۴۱۳
موضوع: دایره المعارف
قالب: چاپی با تخفیف ویژه
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
413
کنگره :
‏‫‬‮‭QM25‏‫‬‮‭/د2 1395
دیویی :
612/00222
کتابشناسی ملی :
4372783
شابک :
978-600-8269-07-6

کتاب های مشابه دایره المعارف مصور بدن انسان