نظر شما چیست؟

کتاب دلبری دلبران، نوشته ی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، پیرامون مباحث همسرداری با رویکرد قرآنی می‌باشد. این کتاب توسط انتشارات مهرستان مسیر و روانه ی بازار کتاب شده است. 

مسابقه کتابخوانی دلبری دلبران

مسابقه کتابخوانی دلبری دلبران با استفاده از این کتاب و با 50 میلیون ریال جایزه نقدی و 50 میلیون ریال جایزه غیرنقدی از میلاد حضرت زهرا(س) تا میلاد امام علی(ع) برگزار می‌گردد.

این مسابقه در پویش کتابخوانی خانواده با استفاده از کتاب دلبری دلبران نوشته حجت الاسلام محسن قرائتی طراحی شده است و انتشارت مهرستان به عنوان ناشر کتاب مجری آن است. این کتاب را با تخفیف ویژه از فراکتاب خریداری کنید.

معرفی کتاب دلبری دلبران

قدیمی‌ها می‌گفتند: تنهایی فقر است، اگر همه چیز داشته باشی، اما دل آرام نه، فقیرترین انسان عالمی. دل آرامی که وقتی پس از هزاران خستگی روزانه به خانه آمدی، بیاید و سرش را کنار سرت بگذارد و هم سرت، هم دلت، هم حرفت و هم رازت شود، دلت را تازه کند، پشت و پناهت باشد و به عشق دیدنش تا خانه پر بکشی.
آن دسته گلی که «همسرم» صدایش می‌زنی انسان است و هزار ملاحظه دارد، پس باید صد هزار مهارت بلد باشی تا از روی گلش گل خنده پاک نشود. با اینکه زندگی مشترک، پر از مشکلات و دعواها و اختلافات و دلخوری‌ها است، اما باید بدانی چگونه برای دلبرت، دلبری کنی تا کاشانه شما بشود، محل دلبری دلبران.
این کتاب به زوج‌های جوان با ارائه سرفصل هایی چون
 راه‌های دستیابی به محبت عمیق‌تر با همسر چیست؟
مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده چیست؟
مهارت‌های مهم رشد معنوی در خانواده چیست؟
دین چه شرایط و طرحی برای کارکردن زن در بیرون از خانه در نظر گرفته است؟
کمک می‌کند بتوانند زندگی‌ای عاقلانه و عاشقانه بسازند و در سایهٔ تربیت دینی از زندگی زناشویی خود لذت ببرند.

خلاصه کتاب دلبری دلبران

خانواده به‌عنوان اولین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد، مهم‌ترین پایگاه یادگیری است. زن و مرد به‌واسطۀ اینکه در هستۀ این کانون قرار دارند، باید از همان گام‌های نخست تشکیل خانواده، تدابیر لازم را برای مدیریت آن در نظر بگیرند. زن و مرد باید بدانند زندگی خود را می‌خواهند بر چه ارکانی پایه‌ریزی کنند: ایمان و تقوا برای رسیدن به آرامش معنوی، داشتن محبت برای حل‌وفصل مسائل و مشکلات زندگی، احترام متقابل و رعایت کرامت همسر، گذشت و نادیده‌گرفتن خطاهای یکدیگر و داشتن اعتماد که یکی از اصول اولیۀ زندگی اجتماعی است. علاوه‌بر موضوعات یادشده، مخاطب در ادامۀ مطالعۀ این کتاب با مهارت‌های شناختی، رفتاری، رشد معنوی و توجه به جسم نیز آشنا می‌شود.
کتاب دلبری دلبران متشکل از سه فصل به شرح ذیل می باشد:
 فصل اول مباحث مربوط به جایگاه خانواده را در خود جای داده است. 
فصل دوم با عنوان: پنج رکن اساسی زندگی، به معرفی این 5 رکن که عبارتند از ایمان،محبت، احترام، گذشت و احترام می پردازد.
فصل سوم نیز با عنوان مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده، مهارت لازمه ی در زندگی را دسته بندی و تبیین می کند. بعضی از مهارت هایی که به آن پرداخته از این قرار است:
مهارت‌های شناختی که خود متشکل از زیر مجموعه هایی چون: نگاه به همسر به عنوان امانت، عمل به وظیفه و نگاه سهل گیرانه به زندگی می باشد.
مهارت‌های رفتاری: قناعت و نگاه به داشته‌ها، پرهیز از مقایسه و چشم و هم چشمی، صبر و پایداری در زندگی، توجه و به اقتدار مرد و عاطفه زن، حیا، تشکر و قدرشناسی، بیان خوبی‌ها، انتقاد کردن و انتقاد پذیری، تامین نیازهای طبیعی، پرهیز از منت گذاشتن، همکاری، صداقت و توجه به خانواده همسر
مهارت های رشد معنوی و ...

برشی از متن کتاب دلبری دلبران

رعایت روابط محرم و نامحرم
 اسلام کار کردن زن را مجاز می‌داند، ولی اجازه اختلاط زن و مرد را نمی‌دهد. در قرآن بیان شده است که موسی علیه السلام دید جمعی از مردهای چوپان در گوشه‌ای به گوسفندانشان آب می‌دهند، به تعبیر قرآن «وجد قوما» موسی قومی را دید. در اینجا «وجد» یعنی «یافت». بعد می‌گوید «و وجد من دونهم» اینجا «وجد» یعنی یک جای دیگر. اگر دخترها و آن چوپانان مرد کنار هم بودند، یک وجد بس بود، اینکه قرآن دوبار می ‌گوید «و یافت»، نشان می دهد که این‌ها در دو جا بودند. موسی علیه السلام پیش دخترها رفت و گفت: «خانم‌ها چرا کنار ایستاده‌اید؟» گفتند: «پدری پیری داریم که نمی‌تواند چوپانی کند، برای همین ما دو دختر چوپانی می‌کنیم و الان آمده‌ایم حیوان‌هایمان را آب بدهیم. منتها اگر سر چشمه برویم تن ما به تن مردها می‌خورد. «لا نسقی» ما آب برنمی‌داریم تا اینکه مردها کنار بروند.»
نکته دیگر این است که زن در محیط کار نباید تنها باشد. در این داستان قرآنی، دو خواهر با هم چوپانی می‌کردند، زیرا تنهایی به بیابان رفتن مشکل است. بعضی جاها زن نباید تنها باشد یا تنها برود، به خصوص جاهایی که برای زن احتمال خطر وجود دارد. پس زن می‌تواند کار سختی مانند چوپانی را آن هم در بیابان انجام دهد، لیکن باید احکام مربوط به محرم و نامحرم و قاطی نشدن با مردها را رعایت کند.

جواب سوالات کتاب دلبری دلبران

کتاب دلبری دلبران در عین ساده بیان کردن مطالب دارای مطالب بسیار عنی از قرآن و روایات می باشد. از همین جهت به عنوان منبعی ارزشمند برای مسابقات کتاب خوانی و جشنواره ها قرار گرفته است. بدیهی است در این زمینه سوالاتی نیز طراحی و پاسخ دهی شده باشد.

خرید کتاب دلبری دلبران

نسخه چاپی کتاب دلبری دلبران را می توانید با تخفیف از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری کنید.

مشخصات کتاب دلبری دلبران در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: مهرستان
نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی
تعداد صفحه: 168
موضوع: خانواده و همسرداری
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
168
کنگره :
‏‫‬‭BP253/2
دیویی :
297/642
کتابشناسی ملی :
5833635
شابک :
‫‭978-600-8441-02-1‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه دلبری دلبران