نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب داعشی خاطر خواه

رمان داعشی خاطرخواه، به روایت ماجرای دخترانی می‌پردازد که با سرخوردگی از ظلم و بیداد جامعه‌ی خود، در دام اندیشه‌های مسموم داعش گرفتار می‌شوند و زمانی به حقیقت ماجرا پی می‌برند که دیگر دیر شده است و خود را در بند کسانی می‌بینند که هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند و هر یک دچار سرنوشتی خواندنی و عبرت‌آموز می‌شوند.

رمان داعشی خاطر خواه، جنایت‌های آشکار داعش را در سایه‌ی داستانی عاشقانه روایت می‌کند و برخی مسائل جامعه را از نگاه زنی مطلقه به چالش می‌کشد. داعشی خاطرخواه روایت ظلم و ستم در برخی از کشورهای عربی است، بیدادی که موجب شده جوانانشان در جهنم داعش گرفتار شوند.

درباره نویسنده کتاب داعشی خاطر خواه

هاجر عبدالصمد، نویسنده‌ی مصری متولد 1989 فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی حسابداری از دانشگاه المنصوره، چند سالی است که در عرصه‌ی نویسندگی قلم می‌زند. داعشی خاطرخواه (حبیبی داعشی) نخستین رمان اوست. قبل از نگارش این رمان، دو داستان کوتاه به نام‌های پیراهن بلند سفید (فستان الابیض) و مرد غریبه (الرجل الغریب) در کتاب الوان، ویژه‌ی داستان‌های کوتاه عرب، در سال 2015 از ایشان چاپ شده است.

گزیده کتاب داعشی خاطر خواه

لیلی وحشت‌زده با چشمان پر از اشک نگاه کرد و التماس کرد که ام‌سلمان دخترش را نکشد، اما صدای شلیک گلوله‌ای همه‌چیز را تمام کرد. ‌ام‌سلمان پس از آنکه محمود با اسلحه‌ی یکی از نیروهای محمد به پای او شلیک کرد، به زمین افتاد و لیلی به‌ سرعت به سمت ملک رفت و او را که وحشت کرده بود، در آغوش گرفت. محمد از مردانش خواست مَها را به بیمارستان ببرند تا گلوله را از پایش بیرون آورند، البته با در نظر گرفتن تدابیر شدید امنیتی. محمود به محمد نگاه کرد و گفت: «عذر می‌خواهم که این کار را با آن زن دیوانه کردم، ممکن بود به ملک آسیبی بزند.»

دیویی :
892/737
کتابشناسی ملی :
4577639
شابک :
978-600-8211-93-8‬‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
198
کنگره :
PJA4882‭‬ /ب425‏‫‭ح2033 1396‮الف

کتاب های مشابه داعشی خاطر خواه