نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیریت بازار؛ راهنمای قیمت گذاری و تدوین استراتژی فروش

کتاب صوتی مدیریت بازار؛ راهنمای قیمت گذاری و تدوین استراتژی فروش شامل چهار بخش و دوازده فصل در حوزه‌ی بازاریابی، فرآیند آن، استراتژی و طراحی بازاریابی و ارتباطات در آن می‌باشد. هدف اصلی این کتاب، شرح بازاریابی برای افراد غیربازاریاب است که به ارتباط و عملکرد بهتر مشاغل و فعالیت‌های دیگر با هم کمک می‌کند.

اگر بتوانید تله‌ای بهتر از رقبای خود بسازید، همهٔ دنیا به سراغ شما خواهند آمد. بازاریابی است که این تفاوت را ایجاد می‌کند.» «بازاریابی» یکی از رشته‌های بازرگانی است که سوءتعبیرهای بسیاری دربارهٔ آن وجود دارد. اغلب به نظر می‌رسد که این رشته، تنها دربارهٔ تبلیغات است و معمولاً افراد به جنبه‌های مختلف آن اهمیت نمی‌دهند؛ اما به عقیدهٔ این کتاب، بازاریابی فعالیتی تخصصی است که بر موفقیت هر شرکتی می‌تواند تأثیرگذار باشد. هدفِ افراد بازاریاب و فعالیت بازاریابی، ایجاد موفقیت و سودآوری بیشتر است؛ کتاب «مدیریت بازار» هم معتقد است که همهٔ شرکت‌ها می‌توانند با بازار فروش خود ارتباط بهتری برقرار کنند؛ پاتریک فورسیت، نویسندهٔ کتاب، در بخش مقدمه نوشته است: «این کتاب، تشریح بازاریابی برای افراد غیربازاریاب است. با خواندن این کتاب،‌ بازاریاب و باقی مشاغل موجود در یک شرکت، به‌واسطهٔ درک بهتر از بازاریابی، همکاری بهتری هم با یکدیگر خواهند داشت.» به همین دلیل هم در تشریح فنیِ مسائل مربوط به بازاریابی، زبانی روان و ساده به کار گرفته است.

درباره نویسنده کتاب مدیریت بازار؛ راهنمای قیمت گذاری و تدوین استراتژی فروش

پاتریک فرسیت مشاور و متخصص در زمینه‌ی بازاریابی، فروش، ارتباطات و مدیریت است. او نویسنده‌ی بیش از پنجاه کتاب‌ موفق در همین حوزه و کسب‌وکارهای موفق می‌باشد که بسیاری از آن‌ها در ایالات متحده و انگلستان منتشر شده است و تاکنون به 23 زبان دنیا ترجمه شده است.  او دوره‌های تخصصی بسیاری را در شرکت‌ها برگزار کرده است و هم‌اکنون به آموزش‌های فردی و برگزاری کنفرانس و سخنرانی‌های تخصصی می‌پردازد.

گزیده کتاب مدیریت بازار؛ راهنمای قیمت گذاری و تدوین استراتژی فروش

یکی از ویژگی‌های مهم تبلیغات در زمان معامله این است که چندان مهم نیست این تبلیغات چه می‌گوید، بلکه مهم این است که چه‌ چیزی وجود دارد. تعهد (و هزینه) گرفتن چنین فضایی، به نظر شبیه به تعهد داشتن نسبت به محصولاتی خاص است. اگر فروشنده‌ای به خرده‌فروشی اصرار دارد که صورت انبار خوبی تهیه کند، او را تحریک به ترویج می‌کند یا از او می‌خواهد که محصولی را جدی بگیرد، آن‌گاه این سوال برای خریداران پیش می‌آید که: «با آن چه می‌کنید؟»، منطقی است: اگر به نظر می‌رسد که تامین‌ کننده اقداماتی در پیش گرفته تا مردم را به تمایل به خرید وا دارد، فروش محصول به واسطه‌گرها آسان‌تر خواهد بود.

بنابراین، اغلب تبلیغات واسطه‌ای قبل از فعالیت‌های سازمان‌یافته تبلیغات مصرف‌ کننده صورت می‌گیرد تا در پیش‌بینی تقاضای بیشتری که توسط تبلیغات مصرف‌ کننده به دنبال خواهد داشت، سفارش موجودی انبار را ترغیب کند. انگیزه سفارش موجودی انبار، اغلب به تبلیغات در زمان معامله بستگی دارد. برای مثال، هنگامی که محصولات جدیدی به بازار عرضه می‌شود یا ترویج‌های خاصی اعمال می‌شوند، به معاملات خاص (مانند تحریک به خرید بیشتر در شرایطی که مقدار کمی از محصول سفارش داده می‌شود) تخفیف بیشتری ممکن است پیشنهاد شود و کل تبلیغات در زمان معامله می‌تواند بر تنظیم زمانی و تاثیر هرگونه تبلیغات مصرف‌ کننده یا دیگر پشتیبانی‌های ترویجی که زمان‌بندی می‌شوند، تأکید کند.

دیویی :
658/8
کتابشناسی ملی :
4398814
شابک :
978-600-8591-07-8‬‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
272
کنگره :
HF5415‏‫‬‮‭‏‫‬‭/ف9م4 1395

کتاب های مشابه مدیریت بازار؛ راهنمای قیمت گذاری و تدوین استراتژی فروش