نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درس نامه ی جامع روانپزشکی کاپلان و سادوک

کتاب درس نامه ی جامع روانپزشکی کاپلان و سادوک توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد  منتشر شده است. سالیان متمادی است که روانپزشکان، پزشکان، دانشجویان پزشکی، و حتی روانشناسان، مددکاران و طیف وسیعی از متخصصین سلامت روان از کتاب دستنامه روانپزشکی بالینی کاپلان و سادوک استفاده می‌کنند و آن را منبع مفید و معتبری در حوزه بهداشت روان می‌دانند. ویراست ششم کتاب درس نامه ی جامع روانپزشکی کاپلان و سادوک با در نظر گرفتن طبقه‌بندی جدید اختلالات روانی در ویراست پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) به‌روز و بازنگری شده است. 

طوری که هر اختلال با استفاده از شاخص‌های اختصاصی تشخیص، همه‌گیرشناسی، سبب‌شناسی، علایم و نشانه‌های بالینی، تشخیص افتراقی و درمان دارویی و روان‌شناختی توصیف شده است. در نتیجه این دستنامه با توجه به ساختار کتاب برای استفاده آسان‌تر، راهنمای جامع و کاملی برای تمام اختلالات روانی کودک و بزرگسال است.

گزیده کتاب درس نامه ی جامع روانپزشکی کاپلان و سادوک

بیماری‌های روان‌پزشکی "بار" زیادی به جامعه تحمیل می‌کنند، به‌نحوی که براساس آخرین مطالعه‏ بار بیماری‌ها، اختلالات روان‌پزشکی و سوء‌مصرف مواد، بالاترین میزان «عمر محدود شده به دلیل ناتوانی» در سراسر جهان را داشته است. براساس آخرین پیمایش‌های ملی، حدود یک چهارم از جمعیت کشور دچار یک تا چند اختلال روان‌پزشکی می‌باشند که نیازمند توجه درمانی هستند. متأسفانه به‌رغم شیوع بالای اختلالات روانی، درصد زیادی از مبتلایان، درمان و مراقبت لازم را دریافت نمی‌کنند.

بر اساس شواهد در حدود نیمی از بیمارانی که به پزشکان عمومی مراجعه می نمایند از حداقل یک اختلال روان‌پزشکی رنج می‌برند. کتاب درسنامه روان پزشکی بالینی و علوم رفتاری باهدف تهیه کتاب مرجع بومی برای آموزش روان‌پزشکی دانشجویان پزشکی کشور تهیه شده است.

صفحات کتاب :
772
کنگره :
RC454‏‫‬‭
دیویی :
‏‫‬‭616/89
کتابشناسی ملی :
6138943
شابک :
‫‬‭978-600-369151-3‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه درس نامه ی جامع روانپزشکی کاپلان و سادوک