امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
70,000
15%
ت 59,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مبانی نظری غرب مدرن

مدرنیسم، مانند هر تحول دامنه دار دیگری، دارای زوایای گوناگون است. اما قبل از نقد و بررسی هر بعد آن، باید به ریشه یابی تاریخی مدرنیسم پرداخت و بدون شناخت کافی از پیشینه آن، از داوری خودداری کرد. تحولات مدرنیسم در بستر زمان، ما را در فهم دقیق آن یاری می کند. جریان‌های فکری ای که از مدرنیسم سرچشمه گرفته اند را نیز نباید از نظر دور داشت.
کتاب یاد شده به روند پیدایش مدرنیسم، رشد آن و ایدئولوژی‌هایی که از آن تفکر، نشأت گرفته اند، می پردازد. هم چنین این کتاب به بررسی انتقادی، تحلیلی - تاریخی به مبانی و بنیان های نظری و سیر تاریخی تمدن مدرن غرب می پردازد. شهریار زرشناس از نویسندگان و متفکرین معاصر پرکاری است که با مطالعه‌­ی دقیق و عمیق آثار کلاسیک این تمدن و با تحصیل در بطن آن، به رهیافت‌­های نظری مناسبی در زمینه بنیادهای تمدن مدرن و سویه‌­های مواجهه با آن، دست یافته است.کتاب «مبانی نظری غرب مدرن» او، از جمله آثار موجز اما بسیار عمیق و مفیدی است که در حوزه غرب شناسی برای مخاطب غیرغربی، بسیار سودمند است. این کتاب به سرعت و به دور از اطناب کلام، بصورت تیتروار و اختصاری، با تکیه و تاکیدات مستمر بر نقاط عطف تمدن مدرن و مبانی، ماهیت و بنیادگذاران آن، شناختی جامع، کلی و انتقادی را به خواننده عرضه می­ دارد.

این کتاب به صورت درس واره و به نیت استفاده جهت تدریس در محافل و کلاس های غرب شناسی به صورت مختصر و در عین حال جامع تدوین شده است. مشتمل بر 5 فصل می باشد. غرب، شرق، مدرنیته، ماهیت مدرنیته، ادوار تاریخی مدرنیته، ایدئولوژی های عالم مدرن و اشاراتی کوتاه درباره طبقات در جامعه مدرن نام فصول این کتاب است.


گزیده‌ای از کتاب مبانی نظری غرب مدرن

رویکرد مبارک و میموین که در سال‌های اخری نسبت به برپایی جلسات و محفل‌های «غربشناسی» در کشور ما و به ویژه نزد جوانان و طالب و دانشجویان پدید آمده است، اگرچه هنوز حالت ابتدایی دارد و از گستردگی فراگری و پشتوانه نظری عمیقی برخوردار نیست، اما حکایتگر یک حتول امیدوارکننده و انشاءاهلل دورانساز در کشور ما است.
اگر جریان رویکرد عمیقا نتقادی نسبت به مباینوبنیان های نظری و مظاهر تکنولوژیک و سیاسی و ِ علمی غرب مدرن، فراگیری شود و عمق بیابد، بیتردید میتواند سرآغاز یک رستاخیز بزرگ فکری معنوی جهت عبور از تونل وحشت زدگی سطحی و شبه مدرنی بیمار در ایران باشد

شابک :
978-964-531-478-9
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
158
کنگره :
B105‭‬ ‭/‮ت‬3‏‫‭ز4
دیویی :
‏‫‭107‭‮
کتابشناسی ملی :
3136541

کتاب های مشابه مبانی نظری غرب مدرن