کتاب تاریخ معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 21,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاریخ معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

کتاب تاریخ معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نوشته بهزاد اصغری توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی منتشر شده است.

گزیده کتاب تاریخ معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

تاریخ نهادها، ‌مؤسسات و سازمان‌ها و به‌خصوص نهادهای آموزشی و پژوهشی حوزه‌ای است که در نظام تاریخ‌نگاری ایران کمتر به آن توجه شده است. البته در این میان آثاری پدید آمده‌اند که علی‌رغم اینکه تک‌نگاری در مورد تاریخ نهادهای علمی نیستند اما به تاریخ آموزش عالی در ایران توجه داشته‌اند. آثاری نیز در این حوزه به چاپ رسیده است که یا روایتی مختصر از تاریخ نهادهای دانشگاهی ارائه کرده‌اند و یا صرفاً به ارائهٔ اسناد در این حوزه بسنده کرده‌اند. 

 در این میان آثار معدود درخشانی نیز در این حوزه به چاپ رسیده است که محصول بینش علمی محققین است و به‌صورت قله‌هایی مجزا باقی مانده‌اند. آثار دکتر مقصود فراستخواه در حوزهٔ مطالعات دانشگاهی از جملهٔ این آثار است که به تاریخ ‌مؤسسات علمی اشاره دارد؛  فراستخواه به‌صورت تک‌نگاشت نیز به تاریخ نهادها و ‌مؤسسات آموزشی توجه کرده است و تاریخ دانشکدهٔ فنی دانشگاه تهران را در این حوزه به نگارش در آورده است. بی‌گمان آثار فراستخواه از آثار ارزشمند این حوزهٔ مطالعاتی است که راه را برای مطالعات بیشتر برای محققین دیگر روشن ساخته است.

صفحات کتاب :
321
کنگره :
LGR2146
دیویی :
‏‫‬‭378/55
کتابشناسی ملی :
7629228
شابک :
978-622-7689-13-6‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه تاریخ معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی